• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403041207897
  • خبرنگار : 50260

کمک ۵۸ میلیارد ریالی کانون‌های خدمت رضوی کاشان به نیازمندان

کمک ۵۸ میلیارد ریالی کانون‌های خدمت رضوی کاشان به نیازمندان

ایسنا/اصفهان معاون کانون‌های محله‌ای خدمت رضوی منطقه کاشان گفت: بنیاد کرامت رضوی باهدف محرومیت‌زدایی بر پایه توسعه خدمت به مردم تشکیل شده و به دنبال حل مشکلات جامعه است که بر این اساس بیش از ۵۸ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی  به جامعه هدف کمک شده است.

حمید غمخوار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمک نیکوکاران در سه ماه نخست سال جاری شش میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال هزینه‌های نقدی و ۵۲ میلیارد ریال کمک‌های غیرنقدی برای گره‌گشایی از مشکلات هم‌نوعان بوده است.

وی افزود: فلسفه وجودی کانون‌های خدمت رضوی، کلام امام رضا علیه السلام است که «هیچ کاری نزد خدا پس از انجام واجبات، به اندازه شادکردن مردم نیست» که از جمله خدمات تخصصی شامل حقوق و مشاوره، بانوان و خانواده، سلامت و بهداشت، شعر و ادبیات، کتاب و کتاب‌خوانی، جوانان، ورزش و کارآفرینی است.

معاون کانون‌های محله‌ای خدمت رضوی منطقه کاشان، تصریح کرد: اعزام ۱۵۰  نفر زائر اولی در قالب طرح مهر درخشان و  اعزام ۵۰ نفر از معلولان و توان یابان تحت پوشش نهادهای اجتماعی و خدمات رسان به مددجویان، به مشهد از جمله فعالیت‌های کانون‌های خدمت رضوی کاشان در سه ماه نخست سال جاری بوده است.

غمخوار گفت: انجام ۴۱ مورد عقیقه به ارزش چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در سه ماه گذشته به‌صورت گوشت نذری در اختیار کانون‌های محلی برای توزیع بین نیازمندان قرار گرفته است.

وی افزود: توزیع بیش از ۲۳۰ هزار وعده افطاری به ارزش سه میلیارد ریال در ماه رمضان، تأمین چهار باب خانه برای افراد نیازمند و تهیه ۹ سری جهیزیه و کمک هزینه ازدواج از دیگر خدمات مرکز کانون‌های خدمت رضوی کاشان بوده که با کمک نیکوکاران انجام شده است.

معاون کانون‌های محله‌ای خدمت رضوی منطقه کاشان، اظهار کرد: خدمت‌های کانون در ۳۰ عرصه و ۱۵۰ عنوان تعریف شده است و  ۸۰۰  نفر از گروه‌های مختلف مردم در کاشان عضو این مجموعه هستند که در قالب ۱۸ کانون محلی فعالیت می‌کنند و ۱۸ هزار و ۷۷۴ نفر را تحت پوشش خدمت دارند.

وی تصریح کرد: توزیع لباس در عید نوروز به ارزش هفت میلیارد ریال و پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای آزادی پنج نفر از محکومان مالی غیرعمد از زندان کاشان از دیگر خدمات مرکز کانون‌های خدمت رضوی کاشان بوده است.

غمخوار گفت: شهروندان به عنوان خادم امام رضا علیه‌السلام می‌توانند در یک عنوان فعالیت کنند که دستمزد آنها پس از تأیید فعالیت آنها توسط کانون، یک شیفت خادمی در حرم آستان قدس رضوی است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha