• پنجشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99060605399
  • منبع : نمایندگی زنجان

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

تامین ۹۵ درصد آب صنعت از چاه‌های ممنوعه

تامین ۹۵ درصد آب صنعت از چاه‌های ممنوعه

ایسنا/زنجان نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: ۹۵ درصد آب مصرفی صنعت، از چاه‌های غیرمجاز تامین می‌شود.

مصطفی طاهری ظهر امروز (۶ شهریورماه) در جلسه با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در استانداری زنجان برگزار شد، به مدیریت مصرف آب و ایجاد عدالت در بهره‌برداری از منابع تاکید کرد و افزود: ۹۵ درصد آب‌های مصرفی در بخش صنعت و ۸۲ درصد آب شرب نیز از چاه‌های ممنوعه تامین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بارندگی در زنجان ۴ برابر میانگین کشوری است، عنوان کرد: این در حالی است که تخصیص آب در زنجان پایین‌تر از میانگین کشوری بوده و باید فکری به حال صنایع و کشاورزی که سهم قابل توجهی در اشتغال دارند، کرد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، به موضوع مشکل در تخصیص آب اشاره کرد و افزود: انتظار داریم تخصیص آب برای اراضی شیب‌دار طارم انجام شود؛ چراکه اگر این اتفاق نیفتد در سال‌های بعد با چالش مواجه خواهیم شد.


استاندار زنجان در ادامه این جلسه با تبریک هفته دولت و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع)، ابراز کرد: ۹۹۴ پروژه به مناسبت هفته دولت با اشتغال‌زایی یک هزار و ۳۹۷ نفر افتتاح و کلنگ‌زنی شده است و ۷ پروژه مهم به بهره‌برداری رسیده که سهم بالایی در توسعه اقتصادی و اشتغال استان دارد.
فتح‌الله حقیقی، با اشاره به اینکه در سال رونق تولید، ۱۵۶ پروانه سرمایه‌گذاری با ۳ هزار میلیارد تومان هزینه صادر شده است، یادآور شد: احیای واحدهای تولیدی یکی از برنامه‌های مهم است و در سال گذشته ۱۱ واحد تعطیل، بار دیگر فعالیت خود را آغاز کردند و ۱۰ واحد دیگر نیز در سال‌ جهش تولید به چرخه فعالیت بازمی‌گردند.
این مسئول با بیان اینکه مواد معدنی سهم قابل توجهی از صادرات استان زنجان را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: در سال ۹۷، تعداد ۱۲۰ بارنامه در بخش معدن زنجان صادر شده است و این آمار در سال‌جاری به ۲۵۰ بارنامه رسیده است.
وی رتبه زنجان در تهیه کاداستر اراضی کشاورزی را ،در جایگاه نخست کشور اعلام کرد و گفت: تهیه نقشه‌های GIS پرهزینه و زمان‌بر است، با این حال، نخستین سند تک‌برگی در زنجان صادر شده است و با این کار بسیاری از مشکلات حقوقی حل و برنامه‌ریزی آسان‌تر می‌شود.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه سهمیه استان زنجان در طرح اقدام ملی تولید مسکن از ۳ هزار و ۴۰۰ به ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: اکنون مراحل ساخت این واحدها در زمین ۷۳ هکتاری آغاز شده و امیدواریم به زودی شاهد بهره‌برداری آن‌ها باشیم.
وی توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل را یکی از محورهای مهم توسعه خواند و افزود: در بخش حمل و نقل جاده‌ای تعریض دو محور زنجان _ بیجار  و محور سلطانیه ــ قیدار در دستور کار قرار دارد و در بخش ریلی نیز دوخطه کردن راه‌آهن زنجان قزوین از پروژه‌های مهم است که در سفر دکتر نوبخت به استان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تزریق شد.
حبیب‌الله ملایی‌یگانه نیز در این جلسه در مورد پروژه سبزه‌میدان شهر زنجان، اظهار کرد: مدت قرارداد سبزه‌میدان ۲۴ ماهه است و اجرای آن از شهریور سال گذشته آغاز شده که در آن ۶۰ هزار مترمربع محوطه‌سازی و تفرجگاه و ۱۰ هزار و ۳۰۰ متر مربع نیز فضای عمرانی و اجتماعی در نظر گرفته شده است.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه مبلغ پیمان ۶۴ میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: این مجموعه دارای ۷۸ واحد تجاری بوده و دارای تالار شهر بوده و محل تجمعات ملی و مذهبی است و اجرای آن تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه در محوطه تالار ۱۰ پلاک معارض قرار گرفته که نیاز به تملک دارد و اجرای پروژه را معطل گذاشته است، تصریح کرد: برطرف کردن این مشکل نیازمند تامین اعتبار است و از طرف دیگر رفع معارض باید ماده ۸ و ۹ اعلام شود. 
این مسئول به وضعیت ناوگان حمل و نقل شهری اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در زنجان فعال است که ۳۰ درصد آن در اختیار شهرداری بوده و مابقی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، البته بسیاری از اتوبوس‌های زنجان فرسوده بوده و انتظار می‌رود برای ۴۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری زنجان تسهیلات نوسازی در نظر گرفته شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha