محمد رضاخانی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، درباره اجرای طرح فانوس در کتابخانههای عمومی استان زنجان، اظهار کرد: دانشآموزان به لحاظ برخورداری از انرژی، توان و استعدادهای فراوان نقش موثری در جامعه دارند. این قشر امکان رشد و بالندگی در جامعه را ایجاد میکنند.
وی با بیان اینکه آموزش و معقوله تحصیل یکی از مباحث مهم در رابطه با دانشآموزان است، افزود: باتوجه به نقش دانشآموزان در جامعه باید در برنامهریزیهای خود استعدادیابی، تربیت، ارتقا دانش و آگاهی دانشآموزان را مدنظر قرار دهیم.
رضاخانی با بیان اینکه شایسته است نظام آموزشی و فرهنگی نسبت به مسئله آموزش دانشآموزان اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: بخش زیادی از مخاطبین کتابخانههای عمومی دانشآموزان هستند بر همین اساس اداره کل کتابخانههای عمومی استان زنجان نیز طرح فانوس را با محوریت تامین نیازهای آموزشی دانشآموزان اجرا میکند.
رضاخانی با بیان اینکه طرح فانوس با رویکرد تامین نیازهای آموزشی دانشآموزان مناطق محروم با محوریت کتابخانههای عمومی اجرا میشود، ادامه داد: تامین عدالت آموزشی، ایجاد نشاط و شادابی، ایجاد حس اعتماد به نفس و امید به آینده در بین دانشآموزان مناطق محروم و زمینهسازی برای پرورش و شکوفایی استعدادهای تحصیلی از اهداف برگزاری طرح «فانوس» است.
مدیرکل کتابخانههای عمومی استان زنجان عنوان کرد: با اجرای طرح فانوس و حضور افراد توانمند در امر آموزش و معلمان، دانشآموزان و اعضای کتابخانههای عمومی میتوانند برای رفع نیازهای تحصیلی و تقویت درسی به کتابخانه مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه مدرسان طرح فانوس مدرسین برتر استان هستند که علاوه بر تجربه بالا، با روشهای نوین نیز آشنا بوده و با رویکردی حرفهای و نوین به آموزش میپردازند، خاطرنشان کرد: در طرح فانوس تاکید بر آموزش عمیق و مفهومی دروس داریم و این طرح در فاز اول در ۲۵ کتابخانه عمومی استان زنجان اجرا خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات