• پنجشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99060605179
  • منبع : نمایندگی زنجان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان:

مسئولان، اخلاق و انصاف شهیدان رجایی و باهنر را الگو قرار دهند

مسئولان، اخلاق و انصاف شهیدان رجایی و باهنر را الگو قرار دهند

ایسنا/زنجان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تاکید کرد: مسئولان، اخلاق، انصاف و خدمت خالصانه شهید رجایی و شهید باهنر را الگو قرار دهند.

حجت‌الاسلام علی ناصر در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع)، اظهار کرد: عزاداری امسال با سال‌های گذشته تفاوت دارد و عزاداران با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، عشق خود را به‌نوعی دیگر به سید و سالار شهیدان به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر و گرامی‌داشت هفته دولت، بیان کرد: تلاش‌های شهیدان رجایی و باهنر از تاریخ انقلاب فراموش نخواهد شد؛ چراکه الگوی اخلاق و مجاهدت در راه حق هستند و از زمانی که جرقه‌های انقلاب زده شد، با امام خمینی (ره) همراهی کردند و با پیروزی انقلاب در مسئولیت‌های خطیر رئیس‌جمهور و نخست وزیر، رسالت خویش را به انجام رساندند.

این مسئول یادآور شد: در سال ۵۷ و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان که موقعیت خود را در خطر دیدند، راهبردی را در پیش گرفتند تا ستون‌های انقلاب را یکی پس از دیگری از میان بردارند و به سمت ترور شخصیت‌ها رفتند اما با شهادت شخصیت‌های برجسته، نهال انقلاب مستحکم‌تر شد و به برکت خون آن‌ها هر روز رجایی‌ها و باهنرها متولد می‌شوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از اصول ما ثابت هستند و از بین نمی‌روند، ابراز کرد: شاخص‌های مختلفی سبب ماندگاری شهیدان رجایی و باهنر در تاریخچه انفلاب شده است که نخستین آن به ایمان به خدا و مکتب سیدالشهدا (ع) مربوط می‌شود و خدمت صادقانه و خالصانه ویژگی دیگری است که این شهیدان داشتند و هیچ‌گاه اسیر پست و مقام نشدند.

وی با اشاره به اینکه این بزرگ‌مردان روحیه خدمت‌گذاری داشته و عاشق خدمت و شهادت بودند، تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر با روحیه خدایی که داشتند، لحظه‌ای از خدمت دست نکشیدند. همچنین مردم‌داری از دیگر ویژگی‌های آن‌ها بود؛ چراکه از بین مردم برخاسته بودند و درد کارگر را می‌فهمیدند.

ناصر عنوان کرد: سوءاستفاده نکردن از مقام‌های دنیوی و نگاه عدالت‌محوری شهید رجایی سبب شده که در سرتاسر زندگی این شهید بزرگوار نقطه تاریکی وجود نداشته باشد.

وی به تقوی و اخلاق شهیدان رجایی و باهنر اشاره و خاطرنشان کرد: مسئولان باید اخلاق، منش، ساده‌زیستی، مدیریت و روحیه خدمت‌گذاری بزرگ‌مردان راه انقلاب را الگو قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha