• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403041208115
  • خبرنگار : 50163

شهردار زنجان:

نوید سال موفقی در حوزه آسفالت‌ریزی را به مردم زنجان می‌دهیم

نوید سال موفقی در حوزه آسفالت‌ریزی را به مردم زنجان می‌دهیم

ایسنا/زنجان شهردار زنجان گفت: با اجرای طرح نهضت آسفالت نوید سال موفقی را در حوزه آسفالت‌ریزی به مردم زنجان می‌دهیم.

علیرضا فیروزفر امروز (سه‌شنبه، ۱۲ تیر ماه) در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در ادامه نهصت آسفالت دو سال قبل امسال نیز به موقع کارخانه‌های آسفالت شهرداری که به روز رسانی شده بودند شروع به کار کردند، افزود: با تلفیقی از آسفالت تولیدی توسط کارخانجات خود شهرداری و آسفالت پیمان‌کار تا اینجا توانستیم آسفالت‌ریزی خوبی در سطح شهر داشته باشیم.

وی با توضیح اینکه معابر بسیار مهمی امسال در شهر آسفالت‌ریزی شد، تصریح کرد. برخی از این معابر منتطر ترمیم جداول و برخی تمهیدات لازم برای آسفالت‌ریزی بودند که از جمله آنها خیابان خرمشهر است در یک طول بسیار بلند تعویض جداول را داشتیم تا معابر آسفالت‌ریزی شود.

شهردار زنجان با توضیح اینکه امسال در نهایت معابر مهمی را به امروز آسفالت‌ریزی کردیم و آمار تناژ آسفالت نیز از سال قبل جلوتر است، افزود: معابری که جدید آسفالت‌ریزی می‌شود به صورت دولایه و زیرسازی شده است.

وی با بیان اینکه معابر مهمی نیز در سطح شهر درحال بازگشایی هستند که امسال شاید این مهم در نوع خودش بی‌نظیر باشد، ادامه داد: با توجه به پراکندگی که در بازگشایی‌ها و تخریب خانه‌ها داریم ممکن است زیاد این موضوع به چشم نیاید.

او جمع آسفالت‌ریزی انجام شده در سطح شهر زنجان تا به امروز را ۲۷ هزار تن اعلام کرد و متذکر شد: ۲۳ هزار تن تولیدی خود شهرداری زنجان و ۴ هزار تن توسط پیمانکار انجام شده است.

شهردار زنجان با اشاره به آخرین وضعیت خیابان خیام، تصریح کرد: بهبود وضعیت این خیابان به همکاری اهالی نیاز دارد و بدون اصلاح نهر که از فردوسی تا میدان فلسطین وضعیت خوبی ندارد انجام آسفالت هدر دادن اموال محسوب می‌شود.

فیروزفر با یادآوری اینکه حجم حفاری‌ها در سطح شهر بسیار زیاد است و باید فکری برای حفاری حاصل از اتفاقات شبکه آب زنجان شود تا شاهد بروز مشکلات و بازگشت وضعیت معابر زنجان به حالت قبل نباشیم، ادامه داد: شهرداری در برابر حفاری‌های شرکت آب و فاضلاب هیچ تعهدی ندارد و حفاری‌ها باید توسط خود این شرکت انجام شود.

او با بیان اینکه به دلیل انجام نشدن کار مجبور به انجام کار ترمیم حفاری‌ها شدیم، ادامه داد: انجام بیش از ۵۰۰ حفاری در سه الی ۴ ماهه گذشته در سطح شهر برای زنجان زیاد است.

وی با توضیح اینکه ۱۸ اکیپ دستی در شهر مشغول فعالیت هستند و دو اکیپ نیز مراحل قانونی را طی می‌کنند، ادامه داد: برای هر منطقه ۵ اکیپ عدد مناسبی است که امیدواریم تا پایان فصل کاری مانند سال قبل که عملیات جهادی داشتیم، بتوانیم کارها را به سرانجام برسانیم.

فیروزفر با اشاره به ضرورت داشتن اهتمام جدی در زمینه ترمیم حفاری‌های آب و فاصلاب، ادامه داد: با توجه به نزدیکی ماه محرم و تردد مردم به مساجد در برخی مسیرهای مساجد پرتردد شاهد حفاری‌ها هستیم که امیدواریم اهتمام جدی برای ترمیم آنها تا ایام عزاداری امام حسین (ع) وجود داشته باشد.

شهردار زنجان با بیان اینکه اجرای پروژه فیبر نوری بحث اساسی و جزو برنامه‌های مهم دولت است زیرا مردم به بهره‌مندی از خدمات هوشمند نیاز دارند و در کنار آن اجرای این طرح از الزامات شهر هوشمند است، گفت: حفاری و ترمیم ناشی از اجرای پروژه فیبر نوری بر عهده پیمانکار است.

او با بیان اینکه در برخی مواقع پیمانکار ترمیم حفاری‌ها را درست انجام نمی‌داد به خاطر همین هم چند بار کار تعطیل و تذکر داده شد، خاطرنشان کرد: پیمانکار پروژه فیبرنوری باید جوانب را رعایت کند و شهرداری نیز به اجرای کار کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha