• دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99060302450
  • خبرنگار : 50037

فرماندار اسدآباد خبر داد

افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۳ پروژه عمرانی اسدآباد در هفته دولت

افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۳ پروژه عمرانی اسدآباد در هفته دولت

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۳ پروژه عمرانی مختلف به مناسبت هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

مجید درویشی دوشنبه سوم شهریورماه در نشست خبری مجازی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، با اشاره به ۴۱ پروژه قابل افتتاح و دو پروژه قابل کلنگ زنی افزود: این تعداد پروژه عمرانی در زمینه های مختلفی چون مخابرات، برق، کشاورزی، گاز، حمل و نقل، خدمات شهری و انرژی با اعتباری افزون بر ۲۳۱ میلیارد و ۳۸۶ میلیون تومان در هفته دولت افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی احداث جایگاه و خرید دستگاه MRI با اعتبار ۵۸ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۰ نفر و بهسازی روستایی با اعتبار ۱۲۸ هزار و ۸۰ میلیارد تومان را از جمله پروژه های شاخص قابل افتتاح این شهرستان در هفته دولت برشمرد و اضافه کرد: مرکز خدمات جامع سلامت شهر اسدآباد، دو مجتمع خدمات رفاهی، بازسازط و مقاوم سازی ۸۰۸ واحد روستایی از دیگر طرح هایی است که در هفته جاری به بهره برداری می رسند.

درویشی در ادامه از اختصاص ۴۰ میلیارد بودجه برای تکمیل کنارگذر شهرستان اسدآباد و افتتاح طرح تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: پروژه کنارگذر اسدآباد با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد در بخش جاده، معبر و پیشرفت ۹۰ درصدی در ابنیه، پل و سایر مختصات و مسائل ترافیکی بوده که با پیگیری استاندار و نماینده مردم شهرستان در خانه ملت در ملاقات با رئیس سازمان برنامه و بودجه ۴۰ میلیارد بودجه به این طرح مهم و محرک شهرستان اختصاص یافته و توافق شده که امیدواریم این اعتبار به زودی ابلاغ شود.

وی همچنین با بیان اینکه برای تکمیل و بهره برداری کتابخانه استاندارد اسدآباد به عنوان یکی از دیگر پروژه های مهم شهرستان به اعتباری افزون بر ۹ میلیارد نیاز است، گفت: در این ملاقات موافقت اختصاص مبلغ پنج میلیارد تومان نیز اعتبار برای این طرح با پیگیری استاندار و نماینده شهرستان اخذ شده که به طور قطع با این اقدام این پروژه چندین ساله پس از مدت ها دوباره فعال خواهد شد.

فرماندار با بیان اینکه دولت مصمم است تا پایان کار خود تمامی پروژه های بالای ۵۰ درصد را با وجود شرایط سخت تحریم ها تکمیل کند و به اتمام برساند، یادآور شد: در حال حاضر ۲۷ پروژه مهم شاخص عمرانی در شهرستان اسدآباد در حال اجرا  بوده که بخشی از این پروژه های بالای ۵۰ درصد پیشرفت به تبع همین امر تا پایان سال و یا تا پایان عمر دولت در شهرستان به بهره برداری خواهند رسید.

وی پروژه سد نعمت آباد، کنارگذر، استخر فرهنگیان، کانون فرهنگی تربیتی ریحانه، مجموعه ورزشی بانوان، مدرسه سه کلاسه شهید سعیدی و سه کلاسه یادگار امام، استخر مجموعه ورزشی آزادی، تعریض محور داشبلاغ و پساب تصفیه خانه را از جمله پروژه های بالای ۵۰ درصد شهرستان برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر سد نعمت آباد تکمیل شده و آماده افتتاح بوده که به زودی با حضور یکی از مقامات کشوری به بهره برداری خواهد رسید.

درویشی با اشاره به اینکه کلنگ ساخت دانشکده فنی و حرفه ای اسدآباد سال ۸۸ به زمین زده شد و به عنوان یکی از طرح های شاخص این شهرستان دهه فجر سال گذشته از طریق ویدئو کنفرانس توسط معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید، افزود: در مهر ماه سال جاری این دانشکده دانشجو خواهد پذیرفت که در همین راستا قرار است دو کلاس از دانشجویان بخش خواهران آموزشکده فنی و حرفه ای همدان که امسال جذب می شوند به این دانشکده انتقال یابند.

وی در رابطه با استخر شنای مجموعه ورزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این پروژه در دهه فجر گذشته تحویل موقت و افتتاح شد و به بهره برداری رسید که با زیر بار رفتن پروژه مجدداً پیمانکار در حال رفع نواقص و مشکلات موجود طرح بوده و دیوارچینی، محوطه سازی کامل و تأسیسات آن انجام گرفته و در حال طی کردن روند پایانی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسدآباد با اشاره به مجموعه ورزشی بانوان یادآور شد: برای این طرح تاکنون شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده و برای تکمیل به اعتباری افزون بر چهار میلیارد تومان نیاز دارد.

وی از افتتاح و بهره برداری پساب تصفیه خانه شهرستان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: عملیات اجرایی طرح فوق در سال ۹۱ آغاز شده و تاکنون با اعتباری افزون بر پنج میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان دارای ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و با اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل در سال جاری افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه استخر آموزشی فرهنگیان اسدآباد باید تا پایان دولت به سرانجام برسد و تاکنون برای این پروژه سه میلیارد هزینه شده و برای تکمیل به اعتباری افزون بر سه میلیارد دیگر نیاز خواهد داشت، اظهار کرد: کانون فرهنگی تربیتی ریحانه اسدآباد از جمله پروژه های بالای ۵۰ درصد پیشرفت شهرستان بوده با ۶۰ درصد پیشرفت است که طرح فوق برای تکمیل به سه میلیارد اعتبار نیاز دارد و به طور قطع این طرح نیز تا پایان دولت به بهره برداری می رسد.

درویشی با اشاره به کلنگ زنی پروژه مدرسه سه کلاسه شهید سعیدی و سه کلاسه یادگار امام در سال ۹۶ گفت: تاکنون برای طرح  مدرسه سه کلاسه شهید سعیدی با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی سه میلیارد و یادگار امام با ۴۵ درصد پیشرفت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده و به ترتیب مدرسه شهید سعیدی برای تکمیل به سه میلیارد و یادگار امام به ۲.۵ میلیارد اعتبار نیاز دارد.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه تکمیل پروژه محور داشبلاغ یکی از جمله مطالبات مردم شهرستان بوده است، یادآور شد: تکمیل طرح در دستور کار قرار دارد و با کمک استاندار و نماینده شهرستان در خانه ملت با پیگیری های لازم و با اعتبار مناسب این ادامه طرح را فعال خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha