• یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۰:۴۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99060201010
  • خبرنگار : 71451

یادی از حماسه حسینی شیرمردان لرستانی در جبهه + صوت

یادی از حماسه حسینی شیرمردان لرستانی در جبهه + صوت

شیرمردان لرستانی، در دوران دفاع مقدس در آن برهه از تاریخ ایران اسلامی، همچون آفتاب درخشیدند و جانانه از تمامیت ارضی کشورمان دفاع کردند.

به گزارش ایسنا، استان لرستان جزو استان‌های مرزی نبود اما به عنوان یک استان پشتیبان کننده نقاط مرزی هم پای مردم استان‌های مرز نشین نقش داشت و پس از استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه نخستین استانی بود که در بطن تحولات دفاع مقدس قرار داشت.

این استان، در طول تاریخ هشت سال دفاع مقدس فراز و نشیب‌های زیادی را پشت‌سر گذاشته است اما نقش دلیرمردان لُر را در آن ایام ستودنی است. شیر مردان لرستانی، در دوران دفاع مقدس در آن برهه از تاریخ ایران اسلامی، همچون آفتاب درخشیدند و جانانه از تمامیت ارضی کشورمان دفاع کردند.

در جای جای مناطق عملیاتی ایران جانفشانی‌های نیروهای بسیج، لشکر سرافراز ۵۷ ابولفضل العباس (ع) سپاه و لشکر۸۴ ارتش در راه کسب عزت و افتخار برای ایران اسلامی‌می‌درخشیدند به طوری که امروز این انقلاب و نظام اسلامی‌به برکت خون این شهیدان پایدار و عزتمند است.

هر نقطه از خطوط عملیاتی و مرزهای غرب و جنوب همچون ارتفاعات میمک، کوه های سر به فلک کشیده کردستان، ارتفاعات حاج عمران، شاخ شمیران، دشتهای خوزستان، نیزارهای گلگون جزیره مجنون، ارتفاعات شاخ شمیران، قمیش، گمو و مناطقی چون شرهانی، جفیر، بستان، حمیدیه، دارخوین، دشت عباس و… شاهد رزم و حماسه ستودنی فرزندان غیور و برومند لرستان بوده و خون مقدس فرزندان لرستان امنیت و سرافرازی را به ارمغان آورد.

حاج علیرضا قهرمانی

حاج علیرضا قهرمانی مداح محله کهن و اصیل درب دلاکان خرم آباد است که با نوحه های پور سوز و گداز و احساسی خود یکی از مداحان دفاع مقدس و نوحه خوانهای برتر لرستان محسوب می شود. به مناسب دومین روز از ماه محرم بخش کوتاهی از مداحی این یادگار دفاع مقدس را که در جبهه و میان رزمندگان خوانده است می شنویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha