• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99052820979
  • خبرنگار : 50204

وصول بیش از 19 هزار میلیارد مالیات در استان مرکزی

وصول بیش از 19 هزار میلیارد مالیات در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی میزان درآمد وصولی استان را از سال 92 تا 98 بالغ بر 19 هزار و 200 میلیارد تومان عنوان کرد.

عباس مزیکی روز سه شنبه 28 مرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: از مجموع درآمدهای مالیاتی کشور، 85 درصد در 15 استان وصول می‌شود که سه درصد آن سهم استان مرکزی است و استان مرکزی با این درآمد وصولی جزو استان‌های برتر در زمینه کسب درآمدهای مالیاتی در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: مجموع درآمدهای وصول شده استان از سال 92 تا 98 معادل 19 هزار و 200 میلیارد تومان بوده که از این میزان 8567 میلیارد تومان سهم مالیات های مستقیم و 10 هزار و 643 میلیارد تومان سهم مالیات های غیرمستقیم بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی تصریح کرد: همچنین در مدت ذکر شده 2822 میلیارد تومان عوارض مالیات بر ارزش افزوده دریافت و بین شهرداری ها و دهیاری ها توزیع شده است، همچنین در چهار ماهه سال جاری نیز 233 میلیار تومان عوارض اخذ و توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 25 درصد افزایش داشته است.

مزیکی بیان کرد: سال گذشته وصول 4100 میلیارد تومان مالیات از محل درآمدهای ملی و استانی برای استان پیش بینی شده بود که ۱۰۰ درصد این درآمد محقق شده‌ و برای امسال نیز 4760 میلیارد تومان درآمد از محل درآمدهای ملی و استانی پیش بینی شده که تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان این درآمدها محقق شده‌ است.

وی ادامه داد: به سبب شیوع ویروس کرونا، مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی مشاغل از پایان خردادماه به پایان مردادماه تغییر یافت و با توجه به اینکه پایان مردادماه روز جمعه است، در نتیجه مشاغل می توانند تا یکم شهریورماه اظهارنامه خود را تسلیم کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی اضافه کرد: مشاغلی که تا 99 میلیون تومان فروش و خدمات ارائه می دهند، می توانند از قانون تبصره 100 مالیات های مستقیم استفاده کنند که تاکنون 60 درصد از مشاغل از این تبصره استفاده کرده اند. البته کسانی که در سال گذشته از بانک مرکزی سکه خریداری کرده اند از توافق تبصره 100 نمی توانند استفاده کنند، اما برای سکه ها شیوه نامه جدا تنظیم شده به طوری که افرادی که 10 سکه دارند معاف از مالیات، از 10 تا 30 سکه به ازای هر سکه 400 هزار تومان، از 30 تا 50 سکه به ازای هر سکه 520 هزار تومان، از 50 تا 185 سکه به ازای هر سکه 650 هزار تومان باید پرداخت کنند و مازاد 185 سکه مشمول مالیات مقطوع نیست و باید تسلیم اظهارنامه شود.

مزیکی ادامه داد: همچنین افرادی که در حوزه ساخت ساختمان فعالیت دارند، در شهرهای بالای 100 هزار نفر در صورتی که از سال 95 به بعد پروانه کسب کرده باشند، مشمول پرداخت مالیات می شوند که نیاز است انبوه سازان این شهرها نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود به اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی تا ابتدای شهریورماه اقدام کنند.

وی افزود: از جمله مهمترین عوامل کسب درآمدهای مالیاتی در کشور و استان مرکزی تغییر شیوه‌های سنتی اخذ مالیات به شیوه‌های نوین و ایجاد زیر ساخت‌ است، چراکه استفاده از شیوه‌های نوین اخذ مالیات، جلوگیری از فرار مالیاتی و افزایش درآمد برای دولت را به همراه خواه داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha