• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99052820807
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

سالم‌سازی محیط برای حفظ سلامت دانش‌آموزان به صورت ویژه انجام شود

سالم‌سازی محیط برای حفظ سلامت دانش‌آموزان به صورت ویژه انجام شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سالم‌سازی محیط و رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی باید به صورت ویژه برای حفظ سلامت دانش‌آموزان انجام شود، همچنین تهیه ماسک و مواد ضدعفونی در اولویت باشد.

جعفر مردانی ۲۸ مردادماه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه تقویت زیرساخت‌های آموزش مجازی و حل مشکلات موجود در این حوزه در ایام کرونا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان است، اظهار کرد: باید نگاه در مجموعه آموزش و پرورش کلان و سرمایه‌ای باشد، بنابراین در گام اول باید مسائل و مشکلات این حوزه به صورت محلی و منطقه‌ای شناسایی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص تبعات کم‌تحرکی و ایجاد اضافه‌وزن در دانش‌آموزان، بیان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به مسئله سلامت و تربیت‌بدنی توجه ویژه صورت بگیرد، در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری برخی از دانش‌آموزان با فقر حرکتی و چاقی و در برخی مناطق به علت محرومیت تعدادی از دانش‌آموزان با مشکل سو تغذیه مواجه هستند، بنابراین برای هرکدام از این مسائل نیازمند برنامه‌ریزی جداگانه هستیم.

وی در خصوص پویش تبلت رایگان برای دانش‌آموزان محروم از آموزش مجازی به‌علت فقر مالی خانوارها، عنوان کرد: می‌توان از ‌ظرفیت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد نیز استفاده کرد.

مردانی افزود: همچنین کارگروهی برای شناسایی، جذب و نگهداشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان تشکیل و مسائل مربوط به این مسائل با همکاری دستگاه‌های متولی از جمله بهزیستی و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شود تا این دانش‌آموزان هر چه سریعتر به چرخه تحصیل برگردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص بازگشایی مدارس، تاکید کرد: در تمامی مراحل پیشگیری و مقابله با کرونا اولویت حفظ سلامتی مردم و به ویژه دانش‌آموزان است، بنابراین طبق دستورالعمل بازگشایی مدارس ۳ سناریو برای وضعیت سفید، قرمز و زرد به صورت دقیق طراحی شده است.

وی افزود: بنابراین در صورت تداوم تعطیلی مدارس و آموزش‌های مجازی نیاز است زیرساخت‌های لازم برای آموزش مجازی در مدارس توسط شرکت مخابرات و زیر ساخت باید فراهم شود.

مردانی در پایان خاطرنشان کرد: سالم‌سازی محیط و رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی باید به صورت ویژه برای حفظ سلامت دانش‌آموزان انجام شود، همچنین تهیه ماسک و مواد ضدعفونی در اولویت باشد.

همچنین علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری از افزایش ۳ برابری اعتبارات آموزش و پرورش در چند سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: از سال ۹۶ اعتبارات اداره‌کل آموزش و پرورش استان از ۷ میلیارد تومان به  ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی افزود: در سال گذشته اعتبارات خوبی برای بحث جبران خسارات سیل به آموزش و پرورش اختصاص یافت.

شهریارپور یادآور شد: اعتبارات برای بحث ضدعفونی مدارس و تجهیزات موردنیاز باید از طریق اعتبارات ملی تامین شود اما این آمادگی وجود دارد تا از منابع استانی در صورت نیاز به این مسائل اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha