• یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99052618678
  • خبرنگار : 50037

رئیس هلال احمر شهرستان خبر داد

راه‌اندازی خانه هلال «پالیز» اسدآباد تا پایان سال 

راه‌اندازی خانه هلال «پالیز» اسدآباد تا پایان سال 

ایسنا/همدان رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد از افتتاح و راه اندازی خانه هلال شهر پالیز تا پایان سال جاری خبر داد.

محمدرضا اعتصام در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر یک خانه هلال در روستای قاسم آباد لک لک شهرستان رسماً دارای فعالیت بوده که با تبدیل شدن خانه داوطلب روستای طویلان سفلی به خانه هلال مجموع خانه های هلال فعال این شهرستان دو خانه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال خانه هلال شهر جدید پالیز و روستای چنارعلیا نیز افتتاح و راه اندازی می شود، افزود: سعی بر آن است که تا پایان سال تعداد خانه های هلال شهرستان به شش تا هفت خانه افزایش یابد.

اعتصام تصریح کرد: تاکنون در خانه هلال روستای قاسم آباد برای گروه های سنی شامل ۸ تا ۱۲ سال، ۱۳ تا ۱۹ سال، ۲۰ تا ۳۵ سال و سنین ۳۵ سال به بالاتر در مجموع برای ۵۰ نفر آموزش هلال برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان، ارائه آموزش های امدادی، کارگاهی و توانمندسازی و شناسایی، دعوت و جذب خیرین داوطلب در روستاها و محلات از اهم فعالیت های خانه هلال خواهد بود.

اعتصام در ادامه با اشاره به فعالیت پایگاه امداد جاده ای گردنه اسدآباد به عنوان تنها پایگاه امداد جاده ای دائمی شهرستان و از مهمترین پایگاه های امداد جاده ای کشور یادآور شد: طرح توسعه این پایگاه سال گذشته به بهره برداری رسید و در حال حاضر پایگاه فوق دارای ۱۰۰۰ متر مساحت، ۷۵۰ متر زیربنا در سه طبقه با تمام تجهیزات لازم رفاهی با ظرفیت ۳۰۰ نفر برای اسکان در  شرایط اضطراری و در راه ماندگان بوده که در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا این ظرفیت به ۱۰۰ نفر تقلیل یافته است.

وی تعداد پایگاه های امداد جاده ای موقت شهرستان را نیز یک مورد برشمرد و خاطرنشان کرد:در حال حاضر ۶۰۰۰ متر برای احداث پایگاه دوم دائمی شهرستان در پایگاه موقت شهید عمادی به هلال احمر شهرستان اختصاص یافته که در حال پیگیری از طریق جمعیت هلال احمر کشور برای اخذ مجوز لازم برای احداث پایگاه دوم در این نقطه هستیم و از لحاظ استانداردهای کشوری با ساخت و احداث پایگاه دوم دائمی شهرستان تعداد پایگاه های دائمی اسدآباد جوابگوی شهرستان خواهد بود.

رئیس هلال احمر شهرستان اسدآباد در ادامه تعداد داوطلبان رسمی هلال احمر این شهرستان را که در سیستم به ثبت رسیده، ۶۲۴ نفر برشمرد و مطرح کرد: ماهیانه به صورت میانگین تیم های هلال احمر شهرستان در دو تا سه مورد از حوادث در صحنه امداد و کمک رسانی حضور دارند.

اعتصام با تأکید بر اینکه مردم آموزش های پیشگیری از مخاطرات را جدی بگیرند و از این آموزش ها بهره مند شوند، گفت: سایت هلال احمر https://khadem.ir/ برای بهره مندی از آموزش مخاطرات و در اختیار مردم عزیز قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha