• شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99032415353
  • خبرنگار : 50339

نبود بهورز عامل تعطیلی خانه بهداشت روستای ولان خاش

نبود بهورز عامل تعطیلی خانه بهداشت روستای ولان خاش

ایسنا/سیستان و بلوچستان روستای ولان یکی از روستاهای گردشگری دهستان تفتان جنوبی شهرستان خاش است، نبود بهورز و تعطیلی خانه بهداشت یکی از معضلات اساسی ساکنان این روستا است.

اهالی روستای ولان در گفت وگو با ایسنا خواستار راه اندازی خانه بهداشت شدند.

یکی از اهالی روستا بیان کرد: خانه بهداشت روستای ولان به مدت سه سال است به دلیل نداشتن بهورز تعطیل می باشد.

حامد کردی اظهار داشت: اکثر اهالی این روستا افراد سالخورده ای هستند که با انواع بیماری ها نظیر دیابت و فشار خون دسته پنجه نرم می کنند و مجبورند برای کنترل و درمان ببماری خود به مراکز درمانی خاش مراجعه نمایند.

مرتضی تمندانی یکی دیگر از اهالی این روستا اظهار داشت: با توجه به همه گیری ویروس کرونا راه اندازی خانه بهداشت در این روستا ضرورتی اجتناب ناپذیر است. 

وی افزود: رفت و آمد گردشگران این روستا را در معرض کانون آسیب پذیری ویروس کرونا قرار داده و با نبود بهورز و عدم آگاهی مردم احتمال بروز هرگونه  فاجعه وجود دارد. 

تمندانی از متولیان امر خواست هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی خانه بهداشت اهتمام بورزند.

یکی دیگر از اهالی با انتقاد از عملکرد مسئولان بهداشت و درمان خاش گفت:متاسفانه طرح غربالگری بیماری کرونا در این روستا اجرا نشده و علی رغم مراجعات و درخواست های مکرر از مسئولان تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

امین کردی گفت: انتظار داریم با توجه به نبود بهورز و تعطیلی خانه بهداشت مسئولان امر برای رفاه حال روستاییان به توزیع مناسب اقلام بهداشتی بین افراد اقدام کرده و نیاز این افراد را به نحو مقتضی برآورده سازند.

دهیار ولان نیز گفت: تعطیلی سه ساله خانه بهداشت اهالی را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است.

احمد کردی تصریح کرد: بعد از پایان کار بهورز شاغل در این خانه بهداشت آزمون استخدامی جهت جذب بهورز جدید برگزار شد، اما بنا به دلایل نا معلومی مسئولان بهداشت و درمان خاش از معرفی بهورز خوداری کردند.

کردی گفت: بهورز مسئولیت ‌های مختلف و متعددی از جمله مراقبت از مادران باردار وکنترل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر را بر عهده دارد و از همه مهمتر به دلیل ارتباطات نزدیک با اهالی روستا بیشتر در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار می‌گیرند و می تواند نقش موثری در آگاهی بخشی و پیشگیری از بیماری کرونا داشته باشد.

وی از مسئولان خواست: در جهت حل مشکلات و کاهش دغدغه های مردمی در این زمینه چاره اندیشی کنند.

گفتنی است روستای ولان از توابع دهستان تفتان جنوبی در ۵۵ کیلومتری شهرستان خاش قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha