• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99031106559
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان مازندران:

۱۴ هزار روستایی و عشایر مازندران بیمه می‌شوند

۱۴ هزار روستایی و عشایر مازندران بیمه می‌شوند
عکس آرشیوی است.

ایسنا/مازندران مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران، گفت: در سال ۹۹ حدود ۱۴ هزار روستایی و عشایر مازندران بیمه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، محمدابراهیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۵۰ درصد روستائیان شامل بیمه روستایی شدند، اظهار کرد: تامین اجتماعی برای قشر کارگر جامعه و صندوق بازنشستگی برای کارکنان و درواقع صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تمام آحاد جامعه را مورد پوشش بیمه‌ای خود قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد:۵۰ درصد مشمولین روستایی استان مازندران با گواهی از شورا می‌توانند مشمول بیمه شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران با بیان اینکه به دنبال مالکیت نیستیم، خاطرنشان کرد: بیمه بر مبنای شغل افراد و با تایید مراکز کشاورزی از بیمه اجتماعی و یارانه دولت صورت می گیرد.

ابراهیمی بیان کرد: در اصل ۲۹ براساس قانون بیمه مکلف است با مشارکت دولت و پای کار آمدن مردم حق بیمه افراد را پرداخت کند.

وی ادامه داد: در ۱۵ درصد سود بیمه ای ۱۰ درصد را بیمه عشایری و پنج درصد آن را افراد پرداخت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران یادآور شد: ۱۰۵ هزار خانوار تاکنون در مازندران عضو بیمه شده‌اند و همچنین ۵۰۰۰ خانوار نیز از مستمری بیمه روستائیان در مازندران استفاده می‌کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه در صدور حکم بازنشستگی ۵۰ درصد کاهش وجود داشته است، افزود: مستمری بگیران همانند کارکنان از خدمات دولت استفاده می کنند.

وی با اشاره به به طرح تطبیق ۱۰۵ کارگزاری در مازندران گفت: دفاتر ساماندهی و کارها به صورت اینترنتی انجام می شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۴ هزار سهمیه داریم که شامل بیمه می شوند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه توسعه بیمه روستایی از اهداف ما است، ادامه داد: کشاورزان می‌توانند با تائید صنف کشاورزان از این بیمه بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: ناجیان غریق امسال تحت پوشش بیمه روستایی عشایری قرار گرفتند و همچنین توانمندسازی مددجویان با مشارکت بهزیستی و بیمه عشایری انجام شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایرگفت: قبل ازشروع بیماری کرونا برگزاری میز خدمت در مصلی‌ها و مساجد باعث اعتماد مردم به بیمه‌ها شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بیمه عشایری در سال ۸۴ با بیمه ۱۸۰۰ خانوار کار خود را آغاز کرد، یادآور شد: تاکنون در سال ۹۸ بیش از ۱۳ هزار نفر تحت بیمه روستایی عشایری قرار گرفتند.

وی گفت: استان مازندران از سال ۹۶ تاکنون در خصوص پوشش بیمه رتبه برتر را کسب می‌کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه در سال ۹۸ حدود ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه بیمه‌ای پرداخت شده است،

خاطرنشان کرد: کسانی که باید اسفند ماه بیمه پرداخت می‌کردند، فرصت داده شد تا بدون جریمه برای واریز حق بیمه خود اقدام کنند.

ابراهیمی گفت: با راه‌اندازی سامانه ۳۰۰۰۲۷ وبا ارسال عدد پنج مردم می‌توانند از وام سه میلیونی و خدمات دیگر بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای با ارشاد برای بیمه خبرنگاران بسته شده است، افزود: تسهیلات به کارگزاران در سطح استان نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha