• سه‌شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99023021363
  • خبرنگار : 50181

تلاش برای رفع آلایندگی بیش از 30 واحد صنعتی کرمانشاه تا پایان امسال

تلاش برای رفع آلایندگی بیش از 30 واحد صنعتی کرمانشاه تا پایان امسال

ایسنا/کرمانشاه معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: امیدواریم تا پایان امسال عمده واحدهای آلاینده کرمانشاه از لیست آلایندگی خارج شوند.

آذر ولی‌زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت صنایع آلاینده استان، افزود: تا پایان سال گذشته تعداد صنایع آلاینده کرمانشاه 33 واحد بود که این صنایع در بخش‌های مختلف از صنایع بزرگ تا صنایع کوچک کشاورزی، معدنی، خدماتی و... فعال هستند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از برنامه‌های جدی که امسال برای کاهش تعداد واحدهای آلاینده کرمانشاه وجود دارد یاد کرد و گفت: بنا داریم تا پایان سال عمده این صنایع را به سمت سبز شدن سوق دهیم و با اقدامات و پیگیری‌هایی که انجام شده از ابتدای امسال تاکنون نیز دو یا سه واحد از لیست آلاینده‌ها خارج شدند.

ولی‌زاده با اشاره به متغیر بودن تعداد صنایع آلاینده، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال صنایع اصلی آلاینده را از چرخه آلایندگی خارج کنیم.

وی از برگزاری جلساتی به این منظور با هماهنگی معاون اقتصادی استانداری هم خبر داد و یادآور شد: در این جلسات لیستی از صنایع آلاینده که مشمول جرایم مالیاتی هم می‌شوند ارائه دادیم و برای رفع آلایندگی هریک از این واحدها نیز پیشنهاداتی داده شد.

به گفته این مسئول، مقرر شده برای هریک از واحدها که برای تکمیل طرح‌های زیست محیطی خود نیازمند اعتبار باشند نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه عنوان کرد: همچنین در هریک از دستگاه‌های مربوطه از جمله جهاد کشاورزی، سازمان صمت و ... نیز جلسات تخصصی در این زمینه برای رفع آلایندگی این واحدها برگزار شد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه هم اکنون نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر از نظر آلایندگی صنایع وضعیت خوبی دارد، افزود: عمده صنایع مادر و بزرگ ما هم در زمینه گازهای خروجی و هم پساب به صورت مستمر و آنلاین پایش می‌شوند.

ولی ‌زاده تاکید کرد: از آنجایی که کرمانشاه استانی در حال توسعه است، نگرانی ما از ایجاد صنایع جدید است که باید راه‌اندازی آنها با رعایت پروتکل‌های محیط زیستی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha