• دوشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99022920774
  • خبرنگار : 50184

با اشاره به فعالیت 26 موزه در استان

رئیس گروه موزه‌های کرمانشاه: در تلاشیم مردم را بیشتر به سمت موزه‌ها بکشانیم

رئیس گروه موزه‌های کرمانشاه: در تلاشیم مردم را بیشتر به سمت موزه‌ها بکشانیم

ایسنا/کرمانشاه رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: در تلاشیم تا با اجرای شعار سال 2020 موزه‌ها بتوانیم با پربار کردن و بومی سازی این مراکز مردم را بیشتر از گذشته به سمت موزه‌ها بکشانیم.

اکرم طهماسبی به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به نامگذاری 18 می به عنوان روز جهانی موزه‌ها، اظهارکرد: سازمان ایکوم(شورای بین المللی موزه‌ها) هرساله برای این روز یک شعار انتخاب می‌کند که شعار امسال را هم "موزه‌ها برای برابری، تنوع و فراگیری" قرار داده است.

وی در خصوص اهداف انتخاب این شعار هم گفت: موزه‌ها ابرازهایی مهم در تبادل فرهنگی، غنی سازی فرهنگ‌ها و توسعه تفاهم، همکاری و صلح بین مردم هستند و لذا سازمان ایکوم با انتخاب این شعار بدنبال تقویت و افزایش تنوع در موزه‌ها برای کشاندن مردم به سوی این مراکز فرهنگی است.

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی کرمانشاه اضافه کرد: اگر بتوانیم موزه‌های محلی را با فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه بازسازی، غنی سازی و استانداردسازی کنیم، قطعا شاهد افزایش رغبت مردم به سمت آنها خواهیم بود.

وی در ادامه با تاکید براینکه  امسال شعار جهانی موزه‌ها در میراث فرهنگی کرمانشاه هم دنبال خواهد شد، گفت: هرچقدر بتوانیم موزه‌ها را به سمت بومی سازی و محلی شدن ببریم و پرمحتوا و پربار باشند، مردم بیشتر به این سمت و سو کشیده خواهند شد.

طهماسبی بابیان اینکه در استان کرمانشاه 26 موزه فعال داریم که از این تعداد 12 موزه تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی است، عنوان کرد: مجموعه جهانی بیستون، مجموعه تاریخی تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه بیگلربیگی، تکیه معاون، موزه‌های مردم شناسی در شهرستان‌های سنقر، پاوه، دالاهو و ... از جمله این موزه‌ها هستند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت سه موزه بخش خصوصی در شهرستان پاوه، اظهار کرد: تعدادی از ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان نیز دارای موزه هستند که از جمله آنها می‌توان به موزه تمبر شرکت پست، موزه آموزش و پرورش در دبیرستان کزازی، موزه محیط زیست، و موزه ورزش اشاره برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha