• چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99012716321

دادگستری استان فارس اعلام کرد:

محکومیت تولیدکننده محلول ضدعفونی تقلبی به حبس و جزای نقدی

محکومیت تولیدکننده محلول ضدعفونی تقلبی به حبس و جزای نقدی

ایسنا/فارس روابط عمومی دادگستری استان فارس اعلام کرد که یک تولید کننده محصولات تقلبی ضدعفونی کننده در شیراز، توسط دادگاه بدوی به ۱۳ سال حبس و جزای نقدی محکوم شده است.

یک تولیدکننده مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده غیرمجاز که اسفندماه ۹۸ و پس از شیوع ویروس کرونا و با سوءاستفاده از نیاز جامعه به این مواد اقدام به تولید و توزیع اقلام غیربهداشتی و غیرمجاز کرده بود؛ از حیث ارتکاب جرائم متعدد در دادگاه بدوی به ۱۳ سال حبس به همراه ۱۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی، ضبط ادوات و ابزارهای تولید به نفع دولت و محرومیت دو ساله از اشتغال به کسب و کار مرتبط با مواد خوردنی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی محکوم شد.

براساس این گزارش متهمه ۳۳ ساله این پرونده در رأی صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز به لحاظ ارتکاب بزه ساخت و عرضه مواد ضد عفونی کننده تقلبی و معاونت در جعل علامت استاندارد به ۵ و نیم سال حبس تعزیری ، جزای نقدی و ۲ سال محرومیت از اشتغال به کسب و کارهای مرتبط با مواد خوردنی، آشامیدنی و بهداشتی و به لحاظ ارتکاب بزه معاونت در جعل علامت سیب سلامت به دو و نیم سال حبس، از حیث تهدید بهداشت عمومی به یک و نیم سال حبس محکوم شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، این متهمه در خصوص سایر عناوین اتهامی نیز طی همین دادنامه حکم محکومیت صادر شده و در رأی صادره بر اساس قانون بر اجرای مجازات اشد تعزیری تأکید شده‌است.

براساس این گزارش، رای صادره از سوی دادگاه بدوی در مهلت قانونی قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان فارس خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha