• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403041208001
  • خبرنگار : 71415

اوکراین ۳۰۰۰ زندانی را برای جنگ اعزام کرده است

اوکراین ۳۰۰۰ زندانی را برای جنگ اعزام کرده است

آسوشیتدپرس گزارش داد اوکراین به سبب برخوردن به کمبود شدید سرباز برای جنگش با روسیه متوسل به هزاران زندانی جنایتکار برای استفاده از آنها در جنگ شده است.

به گزارش ایسنا، «اولنا ویسوتسکا»، معاون وزیر دادگستری اوکراین به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد بیش از ۳۰۰۰ زندانی در این کشور بر مبنای لایحه جنجالی بسیج سرباز برای جنگ که ماه گذشته میلادی توسط پارلمان تصویب شد آزادی مشروط دریافت کرده و به واحدهای ارتش پیوسته‌اند.

طبق برآورد وزارت دادگستری اوکراین حدود ۲۷۰۰۰ زندانی واجد شرایط برنامه جدید این کشور برای استفاده از مجرمان به منظور رفع کمبود سرباز هستند.

ویسوتسکا گفت: «این زندانی‌ها انگیزه زیادی دارند تا به عنوان یک قهرمان به خانه بازگردند نه اینکه از زندان به خانه بروند.»

به نوشته آسوشیتدپرس اگر چه اوکراین جزئیاتی از آمارهای نیروهای استقرار یافته یا کشته شده خود را اعلام نمی‌کند فرماندهان ارتش این کشور در خط مقدم علنا هشدار داده‌اند با کمبود جدی نیرو همزمان با ادامه روند تقویت قوای نظامی روسیه و پیشروی‌های آنها به سمت غرب، دست به گریبان هستند.

در مدت بیش از ۲ سالی که از جنگ اوکراین می‌گذرد این نخستین بار است که مقام‌های این کشور برای جذب سرباز متوسل به زندانی‌ها و جنایتکارها می‌شوند.

آسوشیتدپرس گزارش داده است: «در محل زندانی در روستایی در جنوب شرق اوکراین تعدادی از زندانیان در زیر سیم خاردار مقابل یک مامور جذب سرباز برای ارتش جمع شده‌اند تا پیشنهاد او برای دادن آزادی مشروط به آنها را بشنوند. آنها در ازای این آزادی مشروط باید به جنگ دشوار علیه روسیه بپیوندند. مامور جذب سرباز که عضو یک هنگ تهاجمی داوطلب است می‌گوید: شما می‌توانید به این وضع پایان دهید و یک زندگی جدید را شروع کنید. مساله اصلی اراده شما است چون شما قرار است از سرزمین مادری دفاع کنید. اگر اندازه ۵۰ درصد از اراده خود مایه بگذارید موفق نمی‌شوید باید ۱۰۰ درصد و حتی ۱۵۰ درصد اراده خود را بالا ببرید.»

طبق این گزارش اشخاصی که از بابت تجاوز جنسی، قتل ۲ نفر یا بیشتر و یا جرایم ضد امنیت ملی اوکراین محکومیت دریافت کرده باشند واجد شرایط شرکت در این برنامه نیستند. همچنین زندانیان مایل به اعزام به جنگ باید ابتدا یک مصاحبه و سپس معاینه پزشکی و بررسی پرونده محکومیتشان را بگذرانند.

افراد انتخاب شده‌ای که از این مراحل گذر کنند به اردوگاه‌های آموزش های اولیه فرستاده شده و در آنجا کار با اسلحه و دیگر ضروریات اساسی نبرد را قبل از آنکه به واحدهای ارتش بپیوندند فرا می‌گیرند.

این سیاست بعد از آن از سوی اوکراین اجرا می‌شود که مقام‌های این کشور معیارهای استخدام سرباز برای ارتش را با هدف جبران کمبود نیرو و تلفات بالای ارتش و نیاز سربازان خط مقدم به استراحت، گسترده‌تر ساخته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha