• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402110201075
  • خبرنگار : 71415

خبرنگار آلمانی: وضعیت ارتش اوکراین در خط مقدم جنگ وخیم است

خبرنگار آلمانی: وضعیت ارتش اوکراین در خط مقدم جنگ وخیم است

خبرنگار یک روزنامه آلمانی که در شهر کی‌یف مستقر است، گزارش داد وضعیت اوکراین در خطوط مقدم جنگ این کشور با روسیه در حال بدتر شدن است.

به گزارش ایسنا، پل رونزایمر، خبرنگار روزنامه آلمانی دی‌ولت گزارش داد، ژنرال‌ها و سربازانی که او دائما با آنها در تماس است، گفتند سربازان اوکراینی شدیدا دچار کمبود مهمات و نیرو برای دفع حملات روسیه به مواضعشان شده‌اند.

به نوشته پایگاه راشا تودی، سربازان ارتش اوکراین بعد از شکست ضد حمله‌ تابستانی خود که بسیار در رابطه با آن رجزخوانی کرده‌ بودند، حالا عمدتا در موضع دفاعی قرار دارند.

این ضد حمله اوکراین که در اوایل ماه ژوئن ۲۰۲۳ شروع شد، نتوانست دستاوردی حاصل و تغییراتی چشمگیر در وضعیت خطوط مقدم جنگ ایجاد کند. پرسنل و تجهیزات نظامی اوکراین در جریان این ضد حمله متحمل خساراتی سنگین شدند.

وزارت دفاع روسیه چندی پیش برآورد کرد که ارتش اوکراین در جریان ضد حمله شکست‌خورده خود متحمل ۱۶۰۰۰۰ نفر تلفات شده است. مسکو همچنین مجموع تلفات کی‌یف در طول جنگ را فاجعه‌بار اعلام و برآورد کرد حدود ۴۰۰۰۰۰ سرباز ارتش اوکراین از زمان اجرای «عملیات نظامی ویژه» ارتش روسیه در فوریه ۲۰۲۲ تاکنون کشته یا مجروح شده‌اند.

کی‌یف در اواخر سال گذشته میلادی طرحی را برای تشدید استخدام سرباز با هدف جبران کمبود نیروی ارتش خود به اجرا گذاشت. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین  چندی پیش گفت ارتش کشورش نیازمند جذب تا ۵۰۰۰۰۰ سرباز جدید است.

رونزایمر در این رابطه نوشت: طرح بسیج نیروی اوکراین موثر نبوده است.

این خبرنگار آلمانی گفت انبوهی از گزارش‌ها در اوکراین درباره سخت‌تر شدن وضعیت برای ارتش این کشور در خطوط مقدم جنگ در حال مخابره شدن است. او از سوی دیگر گفت چندین سامانه پدافند هوایی اعطا شده از سوی غرب به ارتش اوکراین همچون سامانه پاتریوت در آستانه اتمام مهماتشان قرار دارند و وضعیت موجود باعث «نگرانی بزرگ» برای اوکراینی‌ها شده است.

از سوی دیگر «ژنرال‌ها و سربازان» اوکراینی به این خبرنگار آلمانی گفتند وضعیت در خط مقدم جنگ اوکراین به‌ویژه در حوالی شهر آودیوکا در منطقه دونباس «شدیدا متشنج» است.

رونزایمر در گزارشی نوشت: ژنرال‌های اوکراینی خواستار بسیج بیشتر نیروها هستند و اضافه کرد که آنها خواستار اعزام سربازان بیشتری به جنگ هستند.

این خبرنگار آلمانی در گزارشی که چند روز پیش منتشر کرد گفت که سربازان اوکراینی در کل خط مقدم جنگ در شرق و جنوب این کشور در وضعیت دفاعی قرار گرفته‌اند و شدیدا در تلاش برای حفظ مواضعشان هستند. او اضافه کرد: سربازان روسیه در ۸۰ منطقه در طول خط مقدمی چند صد کیلومتری دست به حملاتی وسیع زده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha