• دوشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99012514254
  • خبرنگار : 50034

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان خبر داد

افزایش ۲ برابری مراجعات به درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد

افزایش ۲ برابری مراجعات به درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان از افزایش دو برابری پذیرش و مراجعات بیماران به درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد خبر داد.

دکتر علیرضا صفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز به فعالیت واحد دندانپزشکی این درمانگاه در سال ۹۸، اظهار کرد: طی این مدت این واحد ضمن ویزیت ۲۲۲۲ بیمار، تعداد ۲۹ مورد جرم‌گیری، ۱۶۰۷ مورد ترمیم ،۲۱۲۳ مورد کشیدن دندان انجام داده و هیچ گونه تبعیضی برای بیماران در نوبت‌گیری با توجه به نوبت‌دهی کاملاً غیرحضوری از طریق تلفن و یا اینترنتی وجود نداشته و همه افراد شانس برابر دارند.

وی همچنین از افزایش دو برابری پذیرش و مراجعات بیماران در این درمانگاه در سال ۹۸ خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ با توجه به افزایش پزشکان عمومی درمانگاه از دو پزشک به سه پزشک، ۹۴ هزار و ۲۶۳ بیمار توسط این پزشکان عمومی پذیرش شده اند که بر طبق این آمار به صورت میانگین ماهیانه ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ بیمار توسط هر پزشک ویزیت و پذیرش شده است.

صفری با اشاره به اینکه در سال ۹۸ حدود ۵۳۷۰ ویزیت مامایی توسط واحد مامایی درمانگاه انجام گرفته است، یادآور شد: یکی از اقدامات مثبت این واحد براساس صحبت‌های صورت گرفته با یکی از آزمایشگاه های خصوصی انجام غربالگری سرطان دهانه رحم به صورت رایگان برای بانوان است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به انجام ۴۴۲۰ مورد آزمایش توسط واحد آزمایشگاه این درمانگاه طی این مدت، تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در راستای این تعداد آزمایش رایگان هزینه صرف شده است.

وی با اشاره به خریداری دستگاه اتوآنالایزور برای درمانگاه اسدآباد، بیان کرد: در حال حاضر در این آزمایشگاه، آزمایش‌های کبدی با دستگاه اتوآنالایزور انجام می‌شود.

وی در رابطه با وضعیت رضایتمندی مراجعه کنندگان به این درمانگاه نیز اظهار کرد: براساس ارزیابی‌های انجام شده میزان رضایتمندی بیماران و مراجعه کنندگان از خدمات ارائه شده این درمانگاه ۸۰ تا ۹۰ درصد بوده و بیشترین رضایتمندی به واحد دندانپزشکی، آزمایشگاه و به پزشکان درمانگاه اختصاص دارد.

صفری افزود: پیش از این به علت کمبود پزشک، درمانگاه با ازدحام بیمار مواجه بود که جذب پزشک و افزایش تعداد پزشکان به سه نفر میزان رضایتمندی از درمانگاه را ارتقاء بخشیده است.

وی درباره وضعیت دارو در داروخانه درمانگاه نیز گفت: خوشبختانه مشکلی در رابطه با کمبود دارو در داروخانه این درمانگاه وجود نداشته و ذخیره شش ماه از داروهای مورد نیاز درمانگاه انجام گرفته است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان همچنین تعداد پزشکان عمومی این درمانگاه را کافی دانست و افزود: در صورتی‌که درمانگاه شهرستان به صورت عمومی باقی بماند نیروی لازم در تمام واحدها تأمین شده و کمبود نیرو نداریم اما در صورت تخصصی شدن درمانگاه با جذب پزشکان متخصص نیاز به نیروی بیشتری خواهد بود.

صفری یادآور شد: ایجاد تمهیدات لازم توسط مسئولان برای اشتغال پایدار شهرستان و افزایش بیمه شدگان اسدآبادی از نقش مؤثری در ارتقاء درمانگاه اسدآباد و اختصاص و تعلق سرانه مالی تخصصی درمانی بهتر به شهرستان دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha