• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۰
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403072519985
  • خبرنگار : 71968

بسته خبری شامگاه ۲۵ مهر ایسنا

«سه بند محرمانه طرح زلنسکی»، «قانون در کمین املاکی‌های متخلّف» و «اتمام انتظار ۲هزار شاکی یک پرونده»

«سه بند محرمانه طرح زلنسکی»، «قانون در کمین املاکی‌های متخلّف» و «اتمام انتظار ۲هزار شاکی یک پرونده»

نگرانی چند مقام کاخ سفید از طرح بلینکن، سه بند محرمانه طرح پیروزی رئیس‌جمهور اوکراین، رأی مربوط به ۲هزار شاکی یک پرونده در مرحله انشا، قانون در کمین مشاوران املاک متخلّف و توصیه وزیر ورزش به تأسی فدراسیون‌های ورزشی به یک فدارسیون از مهمترین اخبار شامگاه ۲۵ مهر ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، شامگاه یکشنبه بیست و پنجم مهرماه اخباری در حوزه‌های مختلف منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

طرح بلینکن برای «غزه پس از جنگ» بر اساس ایده‌های اسرائیل و امارات

«سه بند محرمانه طرح زلنسکی»، «قانون در کمین املاکی‌های متخلّف» و «اتمام انتظار ۲هزار شاکی یک پرونده»

جهان ـ «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که ماه‌های پایانی حضور خود در کاخ سفید را سپری می‌کند، در حال در نظر گرفتن طرحی برای غزه «پس از جنگ» براساس «ایده‌ها و پیشنهادات» رژیم صهیونیستی و امارات عربی متحده است.

طبق گزارش «باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی پایگاه خبری «آکسیوس»، چندین مقام‌ آمریکایی در کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا نگرانی خود را پیرامون این طرح که به هدف دورانی پس از جنگ و پس از پایان رسیدن دوران ریاست جمهوری بایدن تهیه شده است را ابراز کرده‌اند.

این پایگاه خبری به نقل از ده‌ها مقام آمریکایی، اسرائیلی، فلسطینی و اماراتی پیرامون این طرح گزارش کرد: «بسیاری در وزارت خارجه آمریکا نگرانند که طرح مورد نظر بلینکن، هم‌سو با خواست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و برای نادیده گرفتن محمود عباس، رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین و دولت او طراحی شده است.»

طبق گزارش آکسیوس، در اواخر ماه سپتامبر، «ران درمر» وزیر امور استراتژیک کابینه رژیم صهیونیستی و «عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان» وزیر امور خارجه امارات، دیدارهای جداگانه‌ای در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با بلینکن دیدار داشته‌اند تا آمریکا بین رژیم صهیونیستی و امارات میانجی‌گری و اختلافات آن‌ها در طرح غزه پس از جنگ را کاهش دهد.

این پایگاه خبری نوشت که حتی به وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد شد تا برای از بین بردن اختلافات جاری بین رژیم صهیونیستی و امارات، طرح مذکور را به طرحی «آمریکایی» تغییر دهد.

به نوشته آکسیوس، یکی از اختلافات باقی‌مانده، خواست امارات برای بازگشایی سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در قدس است تا به «فلسطینیان نشان داده شود که آمریکا راهبر این طرح است.»

به گفته مقامات آمریکایی، صهیونیست‌ها با این ایده یا هرگونه ایده‌ای برای ایجاد کشور مستقل فلسطین در راستای طرح ۲ دولتی مخالفت کرده‌اند.

با این وجود، طبق نوشته آکسیوس، بزرگترین «مشکل» باقی‌مانده بین رژیم صهیونیستی و امارات، مسئله تشکیلات خودگردان فلسطین است.

به ادعای آکسیوس، امارات خواستار قرارگیری نخست‌وزیری تازه در تشکیلات خودگردان فلسطین برای «هدایت غزه به دولتی تازه» است، اما صهیونیست‌ها با این ایده نیز مخالفت کرده و خواستار حضور «مداوم» تشکیلات خودگردان در غزه هستند.

در همین راستا، ۲ مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به آکسیوس گفتند که در صورت پیشنهاد این طرح توسط بلینکن، این طرح ایده‌های امارات، آمریکا و رژیم صهیونیستی را در بر خواهد گرفت.

هدف رژیم صهیونیستی از عملیات در جبالیا کوچاندن ساکنانش است

یک منبع بلندپایه در اتاق عملیات مقاومت گفت که عملیات رژیم صهیونیستی در شمال غزه و اردوگاه جبالیا، خالی از هرگونه هدف نظامی است و آنطور که این رژیم ادعا می کند، نیست.

وی افزود که هدف رژیم اشغالگر، تکمیل ویران کردن منازل در اردوگاه جبالیا برای کوچاندن ساکنانش است و به همین منظور رژیم صهیونیستی شبانه به اردوگاه می رود و بشکه های مواد منفجره را میان منازل قرار می‌دهد.

این منبع بلندپایه در اتاق عملیات مقاومت تصریح کرد که پس از ۱۲ روز از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی، این رژیم برخی مناطق در اردوگاه جبالیا را ویران کرد.

وی بیان کرد اینکه رژیم صهیونیستی اعلام می کند هدفش ضربه به مقاومت است، برای گمراه کردن افکار عمومی و مخفی کردن حقیقت است.

این منبع اظهار کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از درگیری مستقیم با نیروهای مقاومت، روزانه عقب نشینی می کنند و شبانه باز می گردند تا به ویران کردن منازل ادامه دهند.

تلاش برای ترمیم روحیه آسیب‌دیده اسرائیل با «تاد»

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت که ارسال سامانه تاد به سرزمین‌های اشغالی حاکی از ناکارآمدی دیگر سامانه‌های مستقر در این رژیم و بیشتر برای روحیه دادن به ارتش و کابینه رژیم صهیونیستی است.

«صباح زنگنه» کارشناس مسائل بین‌الملل درباره فروش سامانه دفاع موشکی تاد از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی و تاثیر استفاده از این سامانه در وضعیت میدانی اظهار کرد: آرایش‌های جنگی یا پیش جنگی که در اسرائیل می‌ببینم، بیشتر جنگ روانی است.

وی با بیان اینکه «آمریکا باید در محاسبات خود در حمایت از اسرائیل در شرایط فعلی با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری در این کشور دقت کند» اظهار کرد: مقامات آمریکا باید محاسبه کنند که ارسال سامانه تاد چه پیام‌ها و آثاری بر وضعیت جنگ و رویکرد طرف‌های مختلف به آن دارد. البته سامانه تاد و دیگر سامانه‌های امریکایی در مناطق و برخی از کشورهای خلیج فارس قرار گرفته است اما کارآیی زیادی نداشته و بیشتر برای بازاریابی و فروش به این کشورها بود.

رونمایی زلنسکی از «طرح پیروزی» با اتهام‌زنی به ایران، چین و کره شمالی

رئیس‌جمهور اوکراین پس از شکست در جذب حمایت حامیان غربی خود، با اتهام‌زنی به ایران، چین و کره‌شمالی، از «طرح پیروزی» جنجالی خود رونمایی کرد.

شبکه آمریکایی «سی ان ان» شامگاه امروز از رونمایی «طرح پیروزی جنجالی» زلنسکی خبر داد و نوشت: «این طرح که از پنج بند مشخص و سه بند محرمانه تشکیل شده است، برای ایجاد پلی بین مسکو و کی‌یف و مذاکرات صلح آینده است.»

طبق گزارش این شبکه آمریکایی، سه بند محرمانه، فقط «با متحدان خاص کی‌یف» در اشتراک گذاشته خواهد شد.

رئیس‌جمهور اوکراین بدون ارائه هیچ‌گونه سند آشکاری، در اظهاراتی خصمانه، ضمن انتقاد علیه ایران، چین و کره‌شمالی بابت «حمایت» خود از روسیه، مدعی شد: «ائتلاف مجرمان در کنار پوتین (رئیس‌جمهور روسیه)، کره شمالی را شامل می‌شود.»

او افزود :«همگی کمک ایران و چین به روسیه را می‌بینند.»

عراقچی وارد قاهره شد

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه چهارشنبه وارد قاهره شد.

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر منطقه‌ای خود به مصر سفر کرده است.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران قرار است در جریان این سفر با همتای مصری خود و رئیس جمهور این کشور عربی ـ اسلامی دیدار و رایزنی کند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به اردن سفر کرد و در جریان این سفر با همتای اردنی خود و پادشاه این کشور در ارتباط با آخرین تحولات غرب آسیا و تلاش برای پایان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان رایزنی و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است در روز جمعه نیز به منظور شرکت در ابتکار ۳+۳ راهی استانبول شود.

حق العمل جایگاه‌های سوخت ۴۰ درصد افزایش یافت

«سه بند محرمانه طرح زلنسکی»، «قانون در کمین املاکی‌های متخلّف» و «اتمام انتظار ۲هزار شاکی یک پرونده»

اقتصادی ـ سخنگوی صنف جایگاهداران کشور گفت: هیات وزیران طی مصوبه ای حق العمل جایگاههای سوخت فراورده های نفتی و سی ان جی را ۴۰ درصد افزایش داد. این رقم با احتساب مالیات ارزش افزوده است و پس از ۷ ماه تاخیر انجام شد.

رضانواز اظهار کرد: با این مصوبه تغییری در قیمت سوخت رخ نمیدهد و این میزان افزایش پایینتر از محاسبات کارشناسی و عدد مدنظر صنف جایگاهداران بوده است.

وی افزود: امیدواریم از اول آبانماه شاهد اجرایی شدن این افزایش و پرداخت مطالبات جایگاهها باشیم.

افزایش تولید بنزین در دستور کار است

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: تمرکز بر افزایش تولید فرآورده باکیفیت در دستور کار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است تا بتوانیم به هدفگذاری قانون برنامه دست‌ یابیم.

محمدصادق عظیمی‌فر امروز در همایش مدیران مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی که با موضوع «سوخت‌رسانی زمستانی» برگزار شد، با بیان اینکه در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حجم سوخت مایع تحویلی به نیروگاه‌ها ۳۸ درصد افزایش یافت، افزود: همچنین در این مدت مصرف بنزین نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲، ۷درصد (۱.۶ میلیارد لیتر) افزایش یافته است که این افزایش مصرف با استفاده از ظرفیت‌های موجود انتقال و توزیع به‌طور پایدار تأمین شد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در زمستان امسال توزیع سوخت پایداری به نیروگاه‌های کشور انجام شود، یادآور شد: به‌منظور تامین پایدار سوخت مایع در فصل سرد سال، باید برنامه‌یزی‌های مطلوبی در بخش تولید داشته باشیم، همچنین با استفاده از افزایش خوراک پالایشگاه‌ها و رفع گلوگاه‌ها و اقدام‌های عملیاتی توانستیم در مهرماه امسال، به تولیدات بنزین، نفت‌گاز و نفت‌کوره پالایشگاه‌ها افزوده کنیم.

سریال حادثه تروریستی شاهچراغ آماده پخش شد

«سه بند محرمانه طرح زلنسکی»، «قانون در کمین املاکی‌های متخلّف» و «اتمام انتظار ۲هزار شاکی یک پرونده»

فرهنگی ـ سریال «روز خون» که به اولین حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) می‌پردازد، با پشت‌ سر گذاشتن مراحل پس تولید به‌زودی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

سریال «روز خون» در ۷۵ لوکیشن تصویربرداری شده که یکی از لوکیشن‌های اصلی سریال حرم شاهچراغ (ع) است.

بیش از ۴۰ بازیگر اصلی و فرعی در این مجموعه همکاری دارند، که می‌توان به حمید ابراهیمی، اشکان هورسان، محمد فیلی، آزیتا ترکاشوند، حدیثه تهرانی، علیرضا مهران، بهروز قادری و ... اشاره کرد. 

احتمالاً زمان پخش سریال همزمان با برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس خواهد بود که از شبکه یک سیما همزمان با سالروز حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) پخش خواهد شد.

اختصاص ۳هزار میلیارد تومان فوق‌العاده رتبه‌بندی برای ۱۸۰ هزار معلم بازنشسته

«سه بند محرمانه طرح زلنسکی»، «قانون در کمین املاکی‌های متخلّف» و «اتمام انتظار ۲هزار شاکی یک پرونده»

اجتماعی ـ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳ هزار میلیارد تومان فوق‌العاده رتبه‌بندی برای ۱۸۰ هزار معلم بازنشسته اختصاص یافته است، گفت: احکام رتبه‌بندی این فرهنگیان اصلاح شده و مابه تفاوت رتبه‌بندی با حقوق مهرماه پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی فرهادی با بیان اینکه احکام رتبه بندی ناقص برای بازنشستگان صادر شده بود، گفت: اکنون احکام تکمیل شده و ان‌شاءالله امید داریم صندوق بازنشستگی این ماه بتواند در حقوق مهر ماه آن را اعمال کند.

وی ادامه داد: اگر یک درصد هم انجام نشود حتماً در ماه بعد اعمال می‌شود و به همراه معوقه به بازنشستگان فرهنگی که در فاصله ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بازنشسته شده‌اند پرداخت خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره اعتراض فرهنگیان نسبت به رتبه، گفت: آن‌ها هم در همین احکام، احکامشان اصلاح می‌شود چون کسورات آنها پرداخت شده و همه کسانی که رتبه‌هایشان در اعتراضات تغییر کرده احکام جدید را از صندوق بازنشستگی دریافت می‌کنند.

فرهادی اظهار کرد: کمتر از ۲۰ هزار نفر از بازنشستگان مشمول تغییر رتبه بودند.

رای قسمت دوم پرونده «کینگ مانی» در مرحله انشا است

رئیس کل دادگستری استان تهران درباره مطالبات شکات پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ مانی» نیز اظهار کرد: پرونده مذکور قریب به پنج هزار نفر شاکی دارد که پیش‌تر در خصوص دو هزار نفر از شکات رای صادر شد و امروز آخرین وضعیت این پرونده از دادگاه مربوطه استعلام و مشخص شد که در خصوص دو هزار نفر دیگر از شکات نیز پرونده در مرحله انشاء رای قرار دهد و در آینده‌ای نزدیک رای صادر خواهد شد.

وی بیان کرد: در خصوص مابقی شکات نیز پرونده در فرایند رسیدگی قرار دارد و با توجه به اعتراضی که نسبت به نظریه کارشناسی صورت گرفت، جهت حصول اطمینان موضوع به هیئت کارشناسی ارجاع شده و مقرر شد که هیئت کارشناسی به‌طور ویژه و خارج از نوبت کار را دنبال کند تا هر چه سریع‌تر نظریه کارشناسی اخذ و در خصوص مابقی شکات نیز حکمی متقن و عادلانه صادر شد.

اشخاص متضرر می‌توانند از مشاورین املاک متخلف شکایت کنند

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: نظم مطلوب در بستر فناوری شکل می‌گیرد و عدم اجرای قانون آثار حقوقی در پی خواهد داشت و در صورت تخلف مشاورین املاک فرد متضرر می‌تواند از حیث دفع ضرر از مشاور املاک شکایت کند.

بابایی ادامه داد: در اتصال مشاورین املاک به مرز ۳۰ درصد رسیده‌ایم که پیشرفت خوبی است.

دنیامالی: دبیر زندگی‌اش را وقف کشتی کرده است/ فدراسیون‌های دیگر از کشتی تأسی کنند

«سه بند محرمانه طرح زلنسکی»، «قانون در کمین املاکی‌های متخلّف» و «اتمام انتظار ۲هزار شاکی یک پرونده»

ورزشی ـ احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان با حضور در اردوی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی امید و بزرگسالان ایران، با علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی و ملی پوشان کشتی ایران دیدار و گفتگو کرد.

وزیر ورزش پس از دیدار و گفتگو با ملی پوشان کشتی و کادر فنی تیم های ملی و تجلیل از کشتی گیران، در جمع خبرنگاران، گفت: کار ارزشمندی اینجا صورت گرفته که به سادگی بدست نیامده است. از ابتدای کارم با دکتر دبیر در ارتباط بودم و باید بگویم دبیر زندگی اش را برای کشتی گذاشته است. کشتی ما با فاصله با دیگر کشورها بهترین شرایط را دارد. با این حال دبیر از وضعیت کنونی راضی نیست و همه انتظار داریم کشتی درخشش بیشتری داشته باشد.

وی افزود: بعد از المپیک‌ پاریس همه نگاه ها برای المپیک بعدی است. ۴ تیم به مسابقات جهانی آلبانی می رود و ۲ تیم دیگر کشتی هم به روسیه می روند. کشتی ایران صاحب سبک است اما در حوزه هوش مصنوعی، نرم افزار و شبیه سازی لازم است در همه رشته ها کار بیشتری شود. با توجه به نتایج کشتی ایران در المپیک که باعث شد جوانان بیشتری به سمت کشتی بیایند. من از هر فرصتی برای حضور در جمع کشتی گیران استفاده می‌کنم. امیدوارم فدراسیون های دیگر نیز تلاش بیشتری داشته باشند.

برگزاری دوره‌های تخصصی دریانوردی در گیلان

«سه بند محرمانه طرح زلنسکی»، «قانون در کمین املاکی‌های متخلّف» و «اتمام انتظار ۲هزار شاکی یک پرونده»

استان‌ها ـ مدیر کل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به فعالیت موثر مراکز و دانشگاه‌های مجری دوره‌های آموزشی تخصص‌های دریانوردی علاوه بر موسسات آموزش دریانوردی در گیلان، گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه، اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان همچنین شرکت کشتیرانی دریای خزر برای الحاق دانشجویان دریانوردی در دوران کارآموزی بر روی کشتی‌های تجاری و به کارگیری آنها منعقد شده است.

آغاز به‌کار جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی در ارومیه

جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی در ارومیه آغاز به‌کار کرد. 

مدیرکل گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی، ۲۵ مهرماه در آئین افتتاحیه این جشنواره افزود: جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی از ۲۵ مهر تا ۲۹ مهر ماه با حضور استان‌های مختلف در مدرسه ۲۲ بهمن دایر است. 

رضا حیدری با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع برای گروههای مختلف از جمله ناشنوایان و کودکان توسط اداره کل افزود: علاوه بر جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی که امروز آغاز به‌کار کرد، برنامه‌های دیگری نیز در دستور کار است. 

وی با بیان اینکه موضوع غذا همواره در حوزه گردشگری مورد توجه است، گفت: آذربایجان‌غربی نیز جزو استان‌هایی است که دارای تنوع غذایی زیادی است. 

حیدری با بیان اینکه این جشنواره غذاهای سنتی و محلی آغاز مسیر جدیدی در حوزه گردشگری است، اظهار کرد: اختتامیه این جشنواره با حضور مهمانان بین‌المللی و استان‌های دیگر ۲۹ مهرماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha