• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072519638
  • خبرنگار : 50034

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبرداد

افزایش سکوهای عرضه لباس‌های ایرانی و اسلامی در همدان

افزایش سکوهای عرضه لباس‌های ایرانی و اسلامی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در همدان طی دو الی سه سال گذشته رقم خورد، افزایش سکوهای عرضه لباس‌های ایرانی و اسلامی بود به‌طوریکه تعدادی از فروشگاه‌های عرصه این نوع لباس‌ها با طراحی‌های متنوع در سطح شهر راه‌اندازی شد.

مسعود ویژه چهارشنبه  ۲۵ مهرماه در اولین جشنواره فردخت با هدف تولید، تبلیغ و ترویج پوشاک ایرانی اسلامی در دانشگاه صنعتی همدان، با اشاره به شکل‌گیری مؤسسات تخصصی و جشنواره‌ها، یادآور شد: از برگزاری اینها به این‌ جمع‌بندی رسیدیم که این رویدادها را به صورت مشترک برگزار کنیم، از این رو جشنواره «فردخت» و «آمادای» با هدف تولید تبلیغ و ترویج پوشاک ایرانی اسلامی شکل گرفت.

وی ادامه داد: همزمان با این جشنواره نمایشگاهی با طراحی‌های جالب و خلاقانه‌ در مجتمع شهید آوینی برپا شده است، این طراحی‌ها باید به تولید انبوه برسد تا مردم هم بتوانند از آن بهره‌مند شوند و نباید فقط این طرح‌ها بایگانی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان یادآور شد: در این جشنواره بسیج جامعه زنان، دانشگاه صنعتی، دانشکده حضرت زینب(س)، دانشگاه جامع علمی کاربردی، شهرداری و اتحادیه خیاطان و...  همکاری داشتند.

مریم جوادی، دبیر جشنواره «آمادای» در همدان نیز در این مراسم گفت: اولین جشنواره فردخت با هدف تولید، تبلیغ و ترویج پوشاک ایرانی اسلامی در استان همدان درحال برگزاری است.

مریم جوادی اظهار کرد: ششمین جشنواره استانی «آمادای» همدان در حال برگزاری است، برگزاری این جشنواره با جشنواره ملی «فردخت» که از سوی سپاه برگزار می‌شود، همزمان شد و قرار بر این شد که این دو جشنواره باهمکاری اداره ارشاد و سپاه انجام شود.

وی با اشاره به ارسال آثار به دبیرخانه، تصریح کرد: آثاری به دبیرخانه ارسال شد که البته این آثار پس از داوری اولیه بر اساس شرایط جشنواره انتخاب شدند و افزون‌بر ۲۰۰ اثر مورد داوری نهایی قرار می‌گیرد.

جوادی بیان کرد: این جشنواره با ترکیب پوشاک عفیفانه، اصیل و آراسته بانوی ایرانی طراحی و اجرا شد، از طرح گل و مرغ که نماد حیا، اصالت و نجابت است استفاده شده است، «شجاعت، وقار و آراستگی» شعار این جشنواره است. 

وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی برای هر دو جشنواره طراحی شد تا قبل از ارسال آثار، فاکتورهای لازم برای طراحی به شرکت‌کنندگان آموزش داده شود از این رو اثرهای پخته و بدون ایرادتری نسبت به سال‌های قبل دریافت شد به‌طوریکه خلاقیت و هنر طراحان ستودتی بود اما نیازمند رعایت برخی اصول است که این اصول در کارگاه‌ها عنوان می‌شود. 

جوادی یادآور شد: انجمن مد و لباس همدان امسال راه اندازی شده و اعضای آن در این جشنواره پرتوان حاضر شدند. دانشگاه جامع علمی کاربردی و حضرت زینب(س) نیز کمیته علمی این جشنواره بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha