• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072519212
  • خبرنگار : 71610

پاسخ نتانیاهو به ماکرون درباره تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی

پاسخ نتانیاهو به ماکرون درباره تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی

در پی تشدید اختلافات میان پاریس و تل‌آویو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اظهارات رئیس جمهور فرانسه درباره نحوه تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای بی‌اساس ادعا کرد: «برای یادآوری به رئیس جمهور فرانسه؛ این قطعنامه سازمان ملل نبود که اسرائیل را تأسیس کرد، بلکه پیروزی در جنگ استقلال با خون مبارزان قهرمان، که بسیاری از آنها بازماندگان هولوکاست؛ از جمله رژیم ویشی در فرانسه بودند، اسرائیل را تشکیل داد».

طبق گزارش خبرگزاری سما، در ادامه این بیانیه آمده است: «همچنین در دهه‌های گذشته، سازمان ملل متحد صدها قطعنامه ضدیهودی علیه اسرائیل صادر کرده است که هدف آنها انکار حق موجودیت دولت یهودی و توانایی آن برای دفاع از خود بوده است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار هفتگی با وزرای خود اظهار داشته است که او درباره نادیده گرفته شدن تصمیمات سازمان ملل توسط رژیم صهیونیستی به «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم هشدار داده است.

نشریه آمریکایی «پالتیکو» شامگاه سه‌شنبه به نقل حاضرین در جلسه گزارش کرد: «ماکرون خطاب به وزرای خود گفت که آقای نتانیاهو نباید فراموش کند، کشور او توسط سازمان ملل ایجاد شده است.»

منظور رئیس جمهور فرانسه از «خلق» شدن رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۴۷ است که در طول این نشست تصمیم گرفته شد سرزمین فلسطین به ۲ دولت مستقل یهودی و عربی تقسیم شود.

از طرفی، به نوشته این نشریه آمریکایی، منظور ماکرون از نادیده گرفته شدن تصمیمات سازمان ملل توسط رژیم صهیونیستی، شرایط کنونی در جنوب لبنان است. رژیم صهیونیستی ضمن آغاز حملات زمینی خود به لبنان، به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان نیز حمله کرده که محکومیتی گسترده از سوی ده‌ها کشور در جهان را در پی داشته است.

از طرفی طبق گزارش پالتیکو، روابط بین ماکرون و نتانیاهو به‌علت «ترس» فرانسه از شدت گرفتن درگیری‌ها در غرب آسیا در پی حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و تبدیل این درگیری به جنگی فراگیر در منطقه و «در خطر قرار گرفتن شهروندان غیرنظامی لبنان و سراسر غرب آسیا» دچار تنش شده است.

این تحولات درحالی است که پیشتر، رئیس‌جمهور فرانسه در آستانه سالروز آغاز جنگ غزه، خواستار متوقف کردن ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی برای تداوم حملات آن به غزه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۳:۰۵

اسرائیلیهاقبلا دراروپابرده بودند با حمایت آمریکا و انگلیس کشور فلسطین تصرف کردند برده بودند

avatar
امروز ۱۵:۰۳

اسرائیل باید از کره زمین محو شود تا منطقه روی آرامش ببیند