• چهارشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98112317383
  • خبرنگار : 50204

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

میدان میوه‌ و تره‌بار اراک متولی ندارد

میدان میوه‌ و تره‌بار اراک متولی ندارد

ایسنا/مرکزی رئیس دادگستری استان مرکزی گفت: میدان میوه و تره‌بار اراک بی صاحب و بدون متولی است و باید هرچه زودتر اقدام جدی درخصوص تعیین تکلیف آن صورت گیرد.

حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان مرکزی اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی وظیفه دارد نسبت به ساماندهی پسماند عفونی مطب‌های پزشکی در اسرع وقت اقدام کند، در غیر اینصورت دستگاه قضایی وارد می‌شود.

وی افزود: وقت کشی و پاس‌دادن به یکدیگر مشکلات را حل نمی‌کند بلکه باید به صورت اصولی و علمی یکبار برای همیشه این مشکل مرتفع شود.

رئیس دادگستری استان مرکزی در خصوص میدان میوه و تره‌بار اراک نیز اضافه کرد: میدان تره‌بار بی‌صاحب و بدون سرو سامان و بدون متولی است، چندین بار هم به این موضوع ورود کرده‌ایم، اما نباید همه مسائل توسط قوه قضائیه حل شود و نیاز است یک اقدام جدی در راستای ساماندهی این میدان میوه‌و‌تره بار انجام شود.

عبداللهی بیان کرد: در صورتی که نهادهای مربوطه اقدام لازم را در جهت ساماندهی انجام ندهند، دستگاه قضا با جدیت ورود خواهد کرد.

راه‌اندازی دومین درمانگاه دولتی دندانپزشکی در اراک

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: پیرو دستور کمیته صیانت از حریم امنیت عمومی، از ابتدای مهرماه لغایت 15 دی ماه سال جاری، تمامی مطب‌های فعال در شهر اراک توسط تیم نظارتی حوزه نظارت بر درمان بازدید شدند .

سیدمحمد جمالیان با اشاره برخی مشکلات گزارش شده افزود: یک مطب عمومی با انجام حجامت در مطب از نظر بهداشتی مشکلاتی داشت که سریعا مکاتبات لازم انجام و با تعیین یک ضرب الاجل 10 روزه و بازدید پس از دو هفته، تمامی نواقص این مطب برطرف شده بود.

وی بیان کرد: در یک مطب دیگر در اتاق تزریقات زباله نگهداری می‌شد که پس از اخطار و تذکر کتبی این مشکل نیز مرتفع شد، همچنین پروانه مطب یک پزشک منقضی شده بود که پس از بازدید، پروانه تمدید شده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اضافه کرد: یکی از مطب های پزشک عمومی فاقد پروانه مطب فعال بود که این مرکز پلمب شد و همچنین 11 مطب پزشک عمومی اقدام به ارائه خدمات لیزرتراپی کرده بودند که این 11 مطب به تعزیرات معرفی شدند.

جمالیان بیان کرد: مشکلات دیگری در این بازدیدها مشاهده و گزارش شد که اقدامات لازم در راستای رفع این مشکلات انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمامی مطب‌ها کارتخوان فعال موجود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نبود کلینیک دندانپزشکی دولتی را یکی از معضلات اراک دانست و تاکید کرد: با توجه به وجود این معضل، یک درمانگاه دندانپزشکی با تعرفه بین دولتی و خصوصی فعالیت خود را در اراک در خیابان عباس‌آباد آغاز کرده و تا اردیبهشت ماه سال آینده نیز دومین درمانگاه دولتی در خیابان شهید شیرودی راه‌اندازی خواهد شد.

جمالیان اضافه کرد: عدم تعرفه‌گذاری خدمات دندانپزشکی سبب ایجاد مشکلات در انجام اقدامات نظارتی و ملزم کردن دندان‌پزشکان به رعایت قوانین شده است که البته وزارت بهداشت و درمان قول‌هایی در راستای ساماندهی این مهم داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha