• دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98111409515
  • منبع : نمایندگی قزوین

تأکید بر قدرت ایران در بیانیه گام دوم انقلاب

تأکید بر قدرت ایران در بیانیه گام دوم انقلاب

ایسنا/قزوین یک استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره شده که انقلاب اسلامی ملّت ایران، قدرتمند امّا مهربان و باگذشت است، گفت: تا چند هفته گذشته وقتی می‌خواستیم از قدرتمند بودن ایران سخن بگوییم باید با آمار و ارقام بین‌المللی صحبت می‌کردیم ولی طی ماه گذشته با موشک‌های ایرانی قدرت انقلاب به نمایش گذاشته شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسین راجی استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۹۵۰ سؤال به‌عنوان شبهات سیاسی مردم جمع‌آوری و دسته‌بندی شد، تمام سؤالات و تمام شبهات مردم پیرو یک سؤال می‌چرخد اگر به این سؤال جواب دهیم به تمام شبهات سیاسی مردم پاسخ داده‌ایم و آن سؤال این است که آیا نظام کارآمد بوده است یا خیر؟

وی ادامه داد: اگر کارآمدی نظام اثبات شود تمام شبهات مردم پاسخ داده خواهد شد بر همین اساس طی ۲۵ هزار ساعت پژوهش کتاب «صعود ۴۰ ساله» تدوین و در آن دستاوردهای انقلاب اسلامی گردآوری شد، درنهایت این پژوهش در محضر بسیاری از بزرگان ارائه و مورد اقبال آنان قرار گرفت. همچنین ۳۰۰ جلسه با اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها برگزار و این پژوهش به آنان نیز ارائه شد.

این استاد حوزه و دانشگاه اشاره کرد: بعد مطرح‌شدن بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری، همان تیم پژوهشی ادامه پژوهش خود را به بیانیه گام دوم انقلاب اختصاص داد و ثمره این تحقیق «پژوهش گام تمدن‌‎ساز» شد که این مجموعه هفتم بهمن‌ماه مورد رونمایی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم شامل چهار قسمت است، افزود: مقدمه بیش از یک‌چهارم بیانیه را به خود اختصاص داده است قسمت دوم این بیانیه شامل «برکات بزرگ انقلاب اسلامی» است که رهبر معظم انقلاب هفت برکت برای چهل‌ساله انقلاب اسلامی مطرح کرده‌اند؛قسمت سوم این بیانیه نیز شامل «چالش‌ها و ظرفیت‌هاست» و در قسمت چهارم نیز مقام معظم رهبری هفت توصیه را مطرح کرده‌اند.

راجی تصریح کرد: در مقدمه عناوینی همچون «جمهوری اسلامی و فاصله میان بایدها و واقعیت‌ها»، «انقلاب اسلامی مایه سربلندی ایران و ایرانی»، «برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت»، «آغاز و نظام اسلامی از نقطه صفر»، «تقابل دوگانه جدید اسلام و استکبار پدیده برجسته جهان معاصر» و «مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل"ما می‌توانیم" عامل عزت و پیشرفت ایران در همه عرصه‌ها» بیان شده است.

فاصله میان بایدها و واقعیت‌ها طی شدنی است

وی عنوان کرد: در خصوص مقدمه به همین امر اکتفا می‌کنیم که بی‌شک فاصله میان بایدها و واقعیت‌ها طی شدنی است؛ در ۴۰ سال گذشته در مواردی بارها تکرار شده است و بی‌شک در آینده با حضور نسل جوان مؤمن و پر انگیزه با قدرت بیشتری تکرار خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: سال ۶۰ و ۶۱ ناامن‌ترین کشور دنیا بودیم به‌گونه‌ای که طی بمب‌گذاری عالی‌ترین مقام قضایی، ۱۵ وزیر، ۱۵ معاون وزیر ۱۷ نماینده مجلس را ترور کردند، کدام کشور دنیا را سراغ دارید که در جلسه شورای عالی امنیت ملی آن بمب بگذارند و رئیس‌جمهور را ترور کنند، کدام کشور را سراغ دارید که اساتید و نخبگان دانشگاهی، اساتید حوزه علمیه، ائمه جمعه و ۱۷ هزار نفر از آن ملت را ترور کرده باشند، این نشان می‌دهد که ایران در سال‌های نخست ناامن‌ترین کشور دنیا بود ولی الآن امن‌ترین کشور دنیاست و مشاهده می‌شود که این فاصله طی شده است.

وی بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس یکی از آرزوهای ما این بود چند کشور به ما موشک دهند و درنهایت با کلی مشقت بعد از پنج سال توانستیم هشت موشک بگیریم ولی الآن در زمینه موشک به خودکفایی رسیده و با موشک‌های بومی خود پایگاه‌های نظامی آمریکا را مورد هدف قرار می‌دهیم، اینجا مشاهده می‌شود که این فاصله طی شده است.

راجی اظهار کرد: گره خوردن علم به صنعت برای ما رؤیا بود اما پس از ۴۰ سال مشاهده می‌کنیم که شرکت‌های دانش‌بنیان پای به عرصه گذاشتند و این رؤیا تحقق پیدا کرده است؛ در ابتدای انقلاب به کسی که آرمانی فکر می‌کرد می‌گفتیم «مگر می‌خواهی آپولو هوا کنی» الآن می‌بینیم که ماهواره به فضا می‌فرستیم.

وی یادآور شد: چرا راه دور برویم سال گذشته یکی از اعتراضات مردم این بود که با فساد برخورد نمی‌شود الآن مشاهده می‌شود که دستگاه قضا با مفاسد اقتصادی برخورد می‌کند، قابل‌مشاهده است که این فاصله در ۴۰ سال گذشته طی شد.

این استاد حوزه و دانشگاه اشاره کرد: در بیانیه گام دوم اشاره شده که انقلاب اسلامی ملّت ایران، قدرتمند امّا مهربان و باگذشت و حتّی مظلوم بوده است و این یک واقعیت است، تا چند هفته گذشته وقتی می‌خواستیم از قدرتمند بودن ایران سخن بگوییم باید با آمار و ارقام بین‌المللی صحبت می‌کردیم ولی طی ماه گذشته با موشک‌های ایران قدرت به نمایش گذاشته شد.

وی گفت: در جنگ جهانی دوم آلمان و ژاپن جرئت نکردند پایگاه نظامی آمریکا را هدف قرار دهند، از آن زمان بیش از ۸۰ سال می‌گذرد و طی این سال‌ها هیچ دولتی جرئت نکرده پایگاه‌های نظامی آمریکا را هدف قرار دهد و این در حالی است که طی این ۸۰ سال آمریکا بیش از ۱۰۰ جنگ به راه انداخته است که هیچ‌کدام از کشورها جرئت نکردند پایگاه‌های نظامی آمریکا را مورد هدف قرار دهند.

راجی در پایان تأکید کرد: ایران پایگاه مهم نظامی آمریکا را موشک‌باران کرد و آمریکا در ابتدا می‌گفت که هیچ تلفاتی نداده است، تلفات مهم نیست چون با هدف قرار دادن پایگاه نظامی آمریکا، هیمنه آمریکا شکسته شد زیرا پایگاه نظامی یک کشور حکم خاک آن کشور را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha