• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۸
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403060602829
  • خبرنگار : 71533

بسته اخبار شامگاه پنجم شهریور ایسنا

توضیحی درباره یک بازداشت/ آتش‌سوزی در مرز/ حواشی واردات یک دستگاه به ایران

توضیحی درباره یک بازداشت/ آتش‌سوزی در مرز/ حواشی واردات یک دستگاه به ایران

ارائه توضیحاتی درباره یک بازداشت در فرانسه، وقوع آتش‌سوزی در مرز عراق با ایران و طرح ابهاماتی درباره واردات یک دستگاه به کشور از جمله مهمترین اخبار شامگاه پنجم شهریور ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه دوشنبه، پنجم شهریور اخباری در حوزه‌های مختلف منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

توضیحی درباره یک بازداشت/ آتش‌سوزی در مرز/ حواشی واردات یک دستگاه به ایران

زمینه‌سازی برای ارتقای روابط ایران و قطر

سیاسی - مسعود پزشکیان در دیدار شیخ «محمد آل‌ ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، سطح روابط سیاسی دو کشور را ممتاز توصیف و بر ضرورت ارتقای سطح روابط دو کشور در سایر عرصه‌های متناسب با این روابط تاکید کرد.

آل ثانی نیز با قدردانی از چشم‌انداز و رویکرد مثبت پزشکیان نسبت به مسائل موجود منطقه‌ای و بین‌المللی، آمادگی کشورش را برای همکاری با کشورمان در پیشبرد این رویکرد در عرصه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام کرد. 

تاکید پزشکیان بر بهره‌گیری از مدیران آگاه و متخصص 

رئیس‌جمهوری همچنین در آیین معارفه وزیر اقتصاد با بیان اینکه خط‌مشی اقتصادی دولت چهاردهم در چارچوب کلی سند چشم‌انداز و مبتنی بر نظرات کارشناسان زبده این حوزه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری خواهد شد،‌ تاکید کرد: معتقدیم هیچ مشکلی در دنیا وجود ندارد که راه‌حل برون‌رفت از آن وجود نداشته باشد. اساسا مشکل کشورهای در حال توسعه یا توسعه نیافته نیز نبود راه‌حل نیست، بلکه استفاده‌نکردن از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مدیران آگاه و برخوردار از علم و دانش برای عملیاتی‌کردن این راه‌حل‌ها است.

دیدگاه رئیس‌جمهوری درباره ناسزاگویان به وی

پزشکیان در آیین معارفه وزیر راه و شهرسازی نیز با بیان اینکه ما باید برترین و الگو باشیم، اظهار کرد: این نگاه تمام نخواهد شد، چون با آن زندگی می‌کنیم. وقتی قرار است الگو باشیم، روند فعلی پذیرفتنی نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید به توانمندان کشور با هر سلیقه و هر جنسیتی احترام بگذاریم، اظهار کرد: ما با هیچکس دعوا نداریم؛ هر شخصی در این مملکت برای عزت و سربلندی این کشور تلاش کند، با دولت است حتی اگر به ما ناسزا بگوید.

توضیحی درباره یک بازداشت/ آتش‌سوزی در مرز/ حواشی واردات یک دستگاه به ایران

آتش‌سوزی در مرز ایران

استان‌ها - پی آتش آتش سوزی در پارکینگ تانکرهای سوخت رسان در مرز پرویزخان (داخل خاک عراق)، با اقدام به موقع کارکنان گمرک پرویزخان، آتش‌ به خاک کشورمان ورود نکرد و آتش بعد از چهار ساعت مهار شد و یک راننده تانکر عراقی نیز جان خود را از دست داد. در این حادثه ۱۴ تانکر سوخت رسان دچار حادثه شدند.

جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی نیز درباره این حادثه به ایسنا گفت: این نفتکش‌ها مربوط به عراق است و ارتباطی به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ندارد.

توضیحی درباره یک بازداشت/ آتش‌سوزی در مرز/ حواشی واردات یک دستگاه به ایران

اظهارات صهیونیست‌ها درباره تهدید ۹ جبهه‌ای از سوی ایران

جهان - سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی گفت: جنگ غزه هزینه زیادی برای این رژیم داشته است اما خانواده‌های نظامیان بیشترین بها را پرداخت کرده‌اند.

او با بیان اینکه «ایران از طریق ۹ جبهه اسرائیل را تهدید کرده است»، ادعا کرد رژیم صهیونیستی به طریق مطلوب با ایران مقابله می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد بیش از ۷۰۰ نفر از نظامیانش در جنگ غزه کشته شده‌اند.

توضیحی درباره یک بازداشت/ آتش‌سوزی در مرز/ حواشی واردات یک دستگاه به ایران

توضیحی درباره یک بازداشت

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه بازداشت «پاول دوروف» بنیان‌گذار و مدیرعامل پیام‌رسان تلگرام به دلایل سیاسی را رد کرد و گفت: مقام‌های قضایی باید درباره این پرونده تصمیم بگیرند.

او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بازداشت مدیر تلگرام در خاک فرانسه در چارچوب تحقیقات قضایی انجام شد. این به هیچ‌وجه یک تصمیم سیاسی نیست. تصمیم‌گیری در این مورد به عهده قضات است.»

دوروف ۳۹ ساله شامگاه شنبه و در فرودگاهی در حومه پاریس و حین سفر از جمهوری آذربایجان بازداشت شده است.

گزارش شده عمده اتهام او تروریسم، قاچاق مواد مخدر و پولشویی است.

توضیحی درباره یک بازداشت/ آتش‌سوزی در مرز/ حواشی واردات یک دستگاه به ایران

ابهامات واردات یک دستگاه به ایران

ورزشی - علی تارقلی‌زاده، مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال درباره انتقادات از سیستم VAR گفت: ما دستگاهی آوردیم که حدود ۳۰-۴۰ نفر آمدند و تاییدیه فیفا را روی دستگاه‌ها دیدند. ما سیستمی را پیاده کردیم که خود فیفا و AFC توصیه کرده‌اند. 

وی تاکید کرد: این دستگاه‌ها غیرقانونی نیستند. در جام جهانی و جام ملت‌ها هر تصویری که به VAR بدهند، همان تصاویر بررسی می‌شود. ما به بضاعت سازمان صدا و سیما نگاه می‌کنیم. ورزشگاه آزادی در نهایت ۱۱ دوربین دارد و این‌طور نیست که بگوییم چیزی که ما داریم VAR نیست و VAR یک چیز خارق‌العاده است که از آسمان می‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha