• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403060502384
  • خبرنگار : 50560

رئیس جهاد کشاورزی استان مطح کرد

بهره‌برداری از ۳۳ طرح آب‌وخاک در استان قزوین

بهره‌برداری از ۳۳ طرح آب‌وخاک در استان قزوین

ایسنا/قزوین رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: هم‌زمان با هفته دولت ۵۴ طرح تولیدی و کشاورزی در استان قزوین افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمدحسین عطایی با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی در هفته دولت در استان قزوین، اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت بالغ‌بر ۵۴ طرح تولیدی و کشاورزی در این استان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید که این طرح‌ها شامل ۳۳ طرح آب‌وخاک، پنج طرح تولیدات باغی و گلخانه‌ای، یک طرح دام و طیور، ۲ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، سه طرح منابع طبیعی و آبخیزداری و یک طرح شیلات و آبزی‌پروری، هفت طرح عشایری، یک طرح امور اراضی و یک طرح شهرک‌های کشاورزی است.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، وی اظهار کرد: برای اجرا این طرح‌ها بیش از ۲۶۹ میلیارد ریال هزینه شده است و هم‌زمان با هفته دولت ۵۴ طرح تولیدی و کشاورزی بااعتباری بالغ‌بر ۳۲۱۲ میلیون ریال در استان قزوین افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه بیان کرد: با افتتاح این طرح‌ها ۲۳۳ فرصت شغلی به‌صورت مستقیم، ۸۶۳ فرصت شغلی غیرمستقیم ایجادشده است و ۳۷۰ خانوار از مزایای اجرای این طرح‌ها به‌صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند.

تولید سالانه بیش از چهار میلیون شاخه گل رز در قزوین

وی در ادامه از تولید و عرضه سالانه چهار میلیون گل شاخه بریده رز در واحدهای گلخانه‌ای این استان خبر داد و افزود: استان قزوین دارای ۲ واحد گلخانه تولید گل رز جمعاً به مساحت سه هکتار بوده که قادر است سالانه چهار میلیون گل شاخه بریده تولید و به بازار عرضه کند.

عطایی بیان کرد: محصولات این واحدها علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی به گل، به برخی کشورهای منطقه نیز صادر می‌شود، دومین گلخانه تولید گل رز داخلی استان قزوین در شهرستان ابیک در زمینی به مساحت یک هکتار در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است که برای راه‌اندازی این واحد تولیدی بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: این واحد گلخانه‌ای توانسته برای ۱۵ نفر اشتغال مستقیم و ۳۰ نفر اشتغال غیرمستقیم در منطقه ایجاد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha