• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403060401951
  • خبرنگار : 30192

بنویسید لیگ حرفه‌ای، بخوانید لیگ آوارگان

بنویسید لیگ حرفه‌ای، بخوانید لیگ آوارگان

فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران از ۲۵ مرداد آغاز شده و با گذشت دو هفته از این رقابت‌ها، نه تنها وعده‌های مسئولان فدراسیون درباره برگزاری تمام مسابقات با VAR عملی نشده بلکه بیشتر باشگاه‌ها ورزشگاه خانگی ثابت ندارند.

به گزارش ایسنا، پیش از آغاز مسابقات لیگ برتر فوتبال، مسئولان فدراسیون فوتبال کارگروهی با محوریت استانداردسازی ورزشگاه‌ها تشکیل دادند. هدف آنها متناسب‌سازی ورزشگاه‌ها با استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، نظم دادن به سکوها و سامان‌دهی تماشاگران بود. در این راستا جلسات بسیاری بین مسئولان فدراسیون فوتبال و مدیران باشگاه‌های لیگ برتری برگزار شد.

دو هفته از برگزاری رقابت‌های لیگ برتر می‌گذرد و اکنون با اعلام برنامه هفته سوم، همچنان باشگاه‌ها قرار است هر هفته در یک زمین جدید میزبانی کنند و ورزشگاه خانگی ثابت ندارند. پرسپولیس که هفته اول در ورزشگاه امام خمینی اراک میزبانی کرد، در هفته سوم قرار است در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین پذیرای حریف خود باشد. سپاهان هفته اول در خانه و در نقش جهان میزبانی کرد اما برای هفته سوم ورزشگاه امام خمینی اراک را به عنوان ورزشگاه خانگی معرفی کرده است. استقلال هم این هفته در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین میزبانی کرد.

این در حالی است که چادرملوی اردکان در ورزشگاه دستگردی تهران از شمس آذر قزوین میزبانی کرد و ذوب آهن اصفهان از هوادار تهران در ورزشگاه امام رضای مشهد میزبانی کرد. ورزشگاه فولادشهر اصفهان در حال آماده‌سازی برای بازی تیم ملی فوتبال برابر قرقیزستان است و به همین دلیل به این دیدار نرسیده است. استقلال خوزستان نیز در ورزشگاه شهدای فولاد که متعلق به فولاد خوزستان است، میزبانی می‌کند.

به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال برای جذاب‌تر شدن لیگ برتر، یه بازی ترتیب داده، به این شکل که هر هفته نام چند ورزشگاه به تیم‌ها داده می‌شود. اولویت با تیم‌هایی است که در شهرشان ورزشگاه تایید شده دارند و اگر آن‌ تیم در آن هفته میزبانی داشته باشد، ورزشگاه شهر خود را برمی‌دارد و بازی را ترک می‌کند. سپس ورزشگاه‌هایی که خالی مانده تقسیم می‌شوند. مثلا ورزشگاه‌ امام خمینی اراک در هفته اول میزبانی پرسپولیس را داشته، هفته دوم میزبان صاحب اصلی‌اش یعنی آلومینیوم بوده و حالا در هفته سوم سپاهان، در این ورزشگاه میزبانی می‌کند.

فدراسیون فوتبال علی‌رغم زمان مناسبی که داشت نتوانست وضعیت ورزشگاه‌ها را در کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌ها مدیریت کند تا شرایط میزبانی برای تیم‌ها به این شکل پیش برود.

هدف بعدی این کارگروه سامان‌دهی تماشاگران بود. به این شکل که هر فردی روی صندلی‌ خودش که شماره آن روی بلیت خریداری شده درج شده بنشیند. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال درباره این موضوع گفته بود: «لزوم همکاری یگان ویژه برای برگزاری مسابقات و برای ظرفیت بیش از حد ورزشگاه‌هاست. امسال این موضوع حل خواهد شد. یگان ویژه گفت تعدادی از تماشاگران پشت درب‌های ورزشگاه‌ها قرار می‌گیرند و یگان مجبور می‌شود آنها را به داخل ورزشگاه راه بدهد اما الان هر کسی باید با کد ملی یک بلیت تهیه کند و باید محکم ایستاد و یک نفر را بدون بلیت راه نداد. وظیفه اجرای حضور تماشاگران روی صندلی‌های خود برعهده کانون‌های هواداری باشگاه‌هاست.» 

بررسی اینکه تا چه حد این موضوع تحقق یافته نیاز به زمان زیادی نداشت. تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف پرسپولیس رفت و بنا بر گفته ناظر بازی قرار بود به ۴۰ هزار نفر بلیت فروخته شود اما جمعیتی که در استادیوم حاضر شدند،‌ بالغ بر ۹۰ هزار نفر بودند. در نتیجه فدراسیون فوتبال در این مورد هم شکست خورده است چرا که به هر حال برگزاری بازی زیر نظر فدراسیون فوتبال است.

نکته آخر اینکه ۲۶ شهریور آغاز لیگ نخبگان است و باید دید این وضع تا آن موقع درست خواهد شد یا خیر. تیم‌های عربی با هزینه‌های هنگفت به این لیگ می‌آیند، در حالی که تیم‌های ایرانی حتی ورزشگاه خانگی برای میزبانی ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۵ ۱۰:۴۵

کدوم لیگ حرفه ای فقط کافیه بازی سپاهان و خیبر رو نگاه کنید دو گل افساید و خطا