• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403060301546
  • خبرنگار : 50560

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین مطرح کرد

لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان‌سازی کشاورزی

لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان‌سازی کشاورزی

ایسنا/قزوین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: معتقدیم که سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان‌سازی کشاورزی باید صورت گیرد و در استان قزوین حمایت از این مهم وجود دارد و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، می‌توانند با حضور در سازمان جهاد کشاورزی و یا پارک علم و فناوری به صورت حضوری از روند دانش‌بنیان‌سازی کشاورزی مطلع شوند.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی کم است اما بالغ بر ۲۳ تا ۲۵ شرکت فناور در حوزه کشاورزی در استان قزوین فعالیت دارند.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: برای شرکت‌های دانش بنیان و همچنین فناور حوزه کشاورزی در زمستان سال ۱۴۰۱ با همکاری صندوق کارآفرینی امید، یک همایش برگزار شد و در آن همایش مقرر شد کلیه شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این حوزه مورد حمایت قرار گیرند.

وی بیان کرد: روند ثبت شرکت‌های دانش بنیان در داخل استان صورت نمی‌گیرد و در معاونت علمی ریاست جمهوری مربوط به ثبت شرکت‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، سختگیری ارزیابی‌های معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری است در حالی که بنده در گفت‌وگوی پیشین با خبرگزاری ایسنا به اشتباه گفته بودم که این سخت‌گیری از جانب پارک علم و فناوری است که لازم است این موضوع را اصلاح کنم زیرا آنچه از نهاد معاونت علمی ریاست جمهوری به ما رسیده، این است که نگاه معاونت علمی ریاست جمهوری بیشتر به سمت صنعت است.

این مسئول تصریح کرد: در اسفند سال ۱۴۰۱ با حضور دکتر خیام نکویی بالغ بر ۵۰۰۰ زمین در استان قزوین برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حوزه کشاورزی تخصیص داده‌ایم و زیرساخت‌های لازم برای فعالیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کشاورزی در این زمین وجود دارد و خواستار این هستیم که معاونت علمی ریاست جمهوری در روش و نحوه ارزیابی تجدیدنظر کند و چنانچه این نهاد در ارزیابی‌های خود نگاه منعطف‌تری داشته باشد، قطعاً تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی بیش‌از پیش خواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه تعامل بین پارک علم و فناوری و جهاد کشاورزی در استان قزوین خوب است و اقدامات قابل توجهی از سوی پارک علم و فناوری در راستای تبدیل شرکت‌های فناور به دانش‌بنیان صورت گرفته است. در سال گذشته نیز با همکاری مرکز آموزش و تحقیقات جهاد کشاورزی، دانشکده کشاورزی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، پارک علم و فناوری استان و سازمان جهاد کشاورزی قزوین برای مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه ‌های فناور، همایشی مبنی بر دانش بنیان‌سازی کشاورزی برگزار کردیم.

عطایی خاطرنشان کرد: معتقدیم که سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان‌سازی کشاورزی باید صورت گیرد و در استان قزوین حمایت از این مهم وجود دارد و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، می‌توانند با حضور در سازمان جهاد کشاورزی و یا پارک علم و فناوری به صورت حضوری از روند دانش‌بنیان‌سازی کشاورزی مطلع شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha