• یکشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98111308833
  • خبرنگار : 50339

فرماندار: در سال جاری حدود 90 نفر در جاده های خاش جان داده اند

فرماندار: در سال جاری حدود 90 نفر در جاده های خاش جان داده اند

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار خاش گفت: در سال جاری حدود 90 نفر در جاده های خاش جان داده اند و حدود 500 نفر دیگر نیز مجروح شده اند، که این آمار فاجعه و بسیار نگران کننده هست.

از مطالبات به حق مردمی و آرزوهای دست نیافتنی مردم خاش و شهرهای سیستان و بلوچستان دو بانده کردن جاده ها بوده که سالهاست در وعده های بی سرانجام مسئولان رنگ باخته و یاس و ناامیدی جایگزین پیگیری و کمک به تحقق شعارهای مسئولان شده است.
محمد قلندرزهی از ساکنان خاش به ایسنا گفت: خاش در شاهراه محور توسعه شرق کشور واقع شده و راه های دسترسی مردم ایران و استان از محورهای ارتباطی خاش می گذرد و در لحظات مختلف شبانه روز بهترین انسان ها در این مسیرها جان می دهند.
وی افزود: در محور ترانزیتی خاش به زاهدان و خاش به ایرانشهر و خاش به سراوان و خاش به ایرندگان و مهرستان پسکوه، خاش به سنگان و میرجاوه، گوهرکوه به بزمان و غیره شاهد وقوع حوادث ناگواری هستیم که خیل عظیم جوانان و نخبگان و افراد معتمد و سرشناس و افراد عادی در سوانح جاده ای نابود می شوند.
این شهروند خاشی ادامه داد: اخیرا یکی از نمایندگان به نام و برجسته استان در جاده خاش به زاهدان بر اثر وقوع سانحه رانندگی جان داد، اما هیچ گونه برنامه ای برای دو بانده ساختن جاده ها وجود ندارد و مسئولان به شعار دادن و رفع مشکلات مردم بر حسب وعده ها اکتفا کرده اند و کسی به فکر نیست که مردم ما مظلومانه در جاده های مرگ از دست می روند.
مهرداد ایرندگانی هم بیان کرد: در جاده های سیستان و بلوچستان از چابهار تا سرباز و نیکشهر و ایرانشهر و سراوان و خاش و زاهدان و غیره مردم این استان و ایران بر اثر بی تدبیری ها و بی توجهی ها نابود می شوند.
وی افزود: دست کم روزی یک یا چند کشته در جاده های استان داریم و متاسفانه این فاجعه و ظلم بزرگ دیده نمی شود.
محمودرضا ناصح مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان می کند، روزانه چندین ماموریت از سوی همکاران ما در مسیرهای ارتباطی انجام می شود که اکثر آنها به سوانح جاده ای بر می گردد.
وی اظهار داشت: اگر جاده های این استان دو بانده می بودند، قطعا خسارتهای جانی و مالی به مردم کمتر می شد.
ناصح ادامه داد: گر چه درصد زیادی از سوانح رانندگی به بی دقتی و توجه نکردن به قوانین راهنمایی و رانندگی بر می گردد، اما جاده های ناایمن و یک طرفه سالهاست جان مردم این منطقه را می گیرد.
صاحب گل صالحی فرماندار خاش هم گفت: در برخی از سوانح متاسفانه 4 و پنج نفر از اعضای یک خانواده و یا حدود 30 نفر در یک سانحه جان می دهند و نقصان می بینند، بنابراین همه ناراحت و نگران می شویم که مردم ما اینگونه راحت از بین می روند.
وی اظهار داشت: از مطالبات و خواسته های مهم مردم خاش و شهرهای سیستان و بلوچستان دو بانده کردن جاده ها بوده که در دولت تلاش می کنیم آرزوهای مردم محقق شوند.
صالحی افزود: در سفر اخیر آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست های مردم خاش مبنی بر اجرای باند دوم جاده خاش به زاهدان و خاش به مرز روتک را مطرح کردیم و قولهایی نیز داده شده که امیدواریم هر چه سریعتر اعتبار اجرای این پروژه ها تخصیص داده شود تا عملیات ساخت پروژه ها آغاز گردد و مشکلات مردم ما نیز به حداقل برسد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha