• سه‌شنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98091913902
  • خبرنگار : 71592

دیدار پامپئو با همتای مصری خود در حاشیه مذاکرات سد النهضه

دیدار پامپئو با همتای مصری خود در حاشیه مذاکرات سد النهضه

وزیر خارجه آمریکا ضمن دیدار با همتای مصری خود، پرونده آمریکایی‌های زندانی در مصر را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه القدس العربی نوشت، در بیانیه صادره از وزارت خارجه آمریکا آمده است، مایک، پامپئو، وزیر خارجه این کشور در حاشیه مذاکرات سد النهضه با سامح شکری، همتای مصری خود در مقر این وزارت‌خانه واقع در واشنگتن دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است، دو طرف اهمیت شراکت استراتریک را بررسی و پیرامون مسائل منطقه‌ای از جمله بحران لیبی بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین پامپئو در این دیدار مسأله حقوق بشر را مورد بررسی قرار داده و نگرانی کشورش را نسبت به آزادی مطبوعات، حقوق‌بشر و آمریکایی‌های بازداشتی در مصر از جمله مصطفی قاسم ابراز داشت.

قاسم اصالتا مصری بوده و در سال ۲۰۱۳ در جریان سفرش به قاهره، زمانی که مقامات این کشور تظاهرکنندگان را بازداشت می‌کردند، دستگیر شد. وی در آن زمان اعلام کرد، جزو تظاهرکنندگان نبوده و تنها برای دیدار همسر و فرزندانش از نیویورک به مصر آمده است. طبق اعلام وکیل مدافع قاسم، وی در سال ۲۰۱۸ به همراه صدها تن از متهمان طی محاکمه گروهی به جرم تلاش برای براندازی نظام به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

پامپئو ماه نوامبر در پی یورش نیروهای امنیتی مصر به سایت خبری "مدی مصر" و درخواست از کارکنان آن برای تحویل تلفن‌های همراه خود، به شکل علنی از مصر خواست به آزادی مطبوعات احترام گذاشته و زندانیان مطبوعاتی را آزاد کند.

وزیر خارجه آمریکا در مورد این دیدار در توییتی نوشت: نشست مفیدی با وزیر خارجه مصر درباره راه‌های شراکت استراتژیک داشتم، راه‌هایی که می‌تواند به برقراری هر چه بیشتر امنیت و رونق در منطقه کمک کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با عبدالفتاح سیسی، همتای مصری خود روابط حسنه‌ای دارد.

سازمان‌های حقوق بشری اعلام کرده‌اند، سیسی آزادی‌ها را سرکوب می‌کند. کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران نیز اعلام کرد، در خصوص تعداد زندانیان مطبوعاتی، مصر پس از چین و ترکیه در مرتبه سوم قرار دارد. این در حالی است که قاهره بیانیه‌های حقوق بشری در سطح داخلی و بین‌المللی پیرامون پرونده روزنامه‌نگاران و اصحاب مطبوعات را رد و آنها را "دروغین" می‌داند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha