• یکشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98081911413
  • منبع : نمایندگی مرکزی

همکلاسی، یک میانبر برای رفع نیازهای درسی

همکلاسی، یک میانبر برای رفع نیازهای درسی

ایسنا/مرکزی حدود دو ماهی از سال تحصیلی می‌گذرد و دانش آموزان به مرور وارد تب و تاب درس خواندن شده‌اند.

به طور کلی دانش‌آموزان برای فراهم کردن نیازهای درسی خود به دو دسته تقسیم می‌شوند: عده ای که از وضعیت مالی بهتری برخوردارند و از انواع و اقسام کتاب‌های کمک آموزشی که در بازار موجود است استفاده می‌کنند و عده‌ای دیگر که وضعیت مالی متوسط‌تری دارند و ترجیح می‌دهند که از کتاب‌های سال گذشته یا انواع فایل‌ها و کاربرگ‌هایی که از مدارس خود می‌گیرند استفاده کنند .

اما، با گذشت سال‌ها و پدیدار شدن پدیده‌هایی مثل اینترنت، ورق در تمام مسائلی که با آنها سر و کار داریم برگشت، آموزش هم از این پدیده مستثنا نبود و می‌توان گفت که این پدیده حتی در بحث آموزش خیلی پررنگ‌تر از مسائل دیگر بود.

"همکلاسی" وب سایتی است که در بسیاری از دسته‌بندی‌های تحصیلی و در بسیاری از مقاطع فایل‌های کارآمدی را برای دانش‌آموزان ارائه کرده است.

این سایت در دسته‌بندی‌های مختلف از جمله کتاب، نمونه سوالات امتحانی، جزوه و گام به گام، فایل‌های اختصاصی دارد و آنچه در این مجال معرفی می‌شود، در خصوص دسته‌بندی کتاب‌هایی مربوط به سال‌های مختلف تحصیلی است.

دانلود کتاب هایی که مربوط به پایه تحصیلی شما هستند :

در این دسته بندی می‌توانید نسبت به دانلود کردن کتاب‌های خودتان اقدام کنید، تفاوتی نمی‌کند که در چه سالی هستید. همکلاسی تمامی سال‌های تحصیلی را پوشش می‌دهد تا شما بتوانید نیاز خود را برطرف کنید .

احتمالا می‌دانید که نظام آموزشی در سال‌های اخیر تغییرات عمده‌ای داشته است و نظام پیشین ابتدایی، راهنمایی و متوسطه به نظام جدید آموزشی با سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم دگرگون شده است.

دوره ابتدایی شامل شش سال تحصیلی است و سال ششم آخرین سال این دوره خواهد بود که امتحانات در این سال عمدتا به صورت هماهنگ منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود. می توانید نمونه سوال ریاضی ششم را به طور کامل از همکلاسی دریافت کنید همچنان که کتاب‌های تحصیلی مقاطع پیشتر یعنی اول تا پنجم نیز در این وبسایت قابل دانلود است.

دوره اول متوسطه نیز سه مقطع تحصیلی را دربرمی‌گیرد. شاید بتوان این دوره را تا حدودی معادل دوره راهنمایی در نظام پیشین آموزشی دانست. برای آشنایی با کتاب‌هایی که در نظام جدید آموزشی در این دوره تدریس می‌شوند می‌توانید نمونه سوال ریاضی هفتم را دانلود کنید و به مطالعه آنها بپردازید.  همچنان که می‌توانید نمونه سوال ریاضی هشتم را  دریافت کنید. در سال نهم امتحانات به صورت نهایی برگزار می شود از این رو حل کردن نمونه سوال ریاضی نهم نیز برای آشنایی با نمونه سوالات امتحانی می تواند مفید واقع شود.

معمولا در آخرین مقطع تحصیلی هر دوره، امتحانات به صورت نهایی خواهد بود. در سال نهم نیز شیوه ارزشیابی چنین است و امتحانات خرداد در این مقطع عمدتا به صورت هماهنگ برگزار می شود.

اما دوره متوسطه دوم، شامل سه مقطع تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم است.

شاید بتوان گفت که دوران دبیرستان یا همان متوسطه دوم از حساسترین مقاطع تحصیلی است، چرا که دانش‌آموزان در این سال باید معماری آینده شغلی خود را با انتخاب رشته در این مقطع پی‌ریزی کنند.

دانش‌آموزانی که بخواهند وارد رشته‌های نظری شوند، باید یکی از چهار رشته ریاضی، تجربی، انسانی یا علوم و معارف اسلامی را برگزینند. رشته علوم و معارف اسلامی اخیرا به رشته‌های شاخه نظری اضافه شده است.

 انتخاب هر یک از این رشته‌ها مسیر کاملا متفاوتی را برای آینده شغلی دانش‌آموزان رقم می‌زند، از این رو توجه به استعداد و علاقه دانش‌آموزان در انتخاب رشته در این مقطع بسیار حائز اهمیت است. انتخاب رشته تحصیلی در تابستان سال نهم و قبل از ورود به سال دهم متوسطه دوم انجام می گیرد.

برای آنکه ببینید توانایی و استعدادتان در کدام یک از این چهار شاخه نظری بیشتر است یا به کدام یک علاقه‌مندی بیشتری دارید، پیشنهاد می‌شود قبل از انتخاب رشته در سال دهم کتاب‌های درسی هر رشته را ببینید، همچنین رشته شغل‌هایی را که در آینده با ادامه این مسیر می‌توانید انتخاب کنید، بررسی کنید.

برای مثال از جمله مهمترین دروس تخصصی رشته تجربی زیست‌شناسی است. یک مطالعه اجمالی روی این کتاب داشته باشید و علاقه خود را بسنجید. البته این تنها یکی از راه‌هایی است که می‌توانید برای بررسی علاقه‌مندی خود به یک رشته امتحان کنید.

در سال های دهم، یازدهم و دوازدهم متوسطه تعدادی از دروس که از آنها با عنوان دروس عمومی یاد می‌شود، بین سه رشته مشترک هستند. در حالی که دروس اختصاصی که عمدتا ضریب بیشتری نیز در کنکور سراسری دارند مختص همان رشته هستند. برای مثال دروس زبان، فارسی و نگارش از پایه دهم تا دوازدهم و برای هر چهار رشته نظری مشترک هستند، اما درسی مثل حسابان از دروس اختصاصی یازدهم و دوازدهم رشته ریاضی است در حالی که رشته‌های تجربی و انسانی فاقد درسی با این عنوان هستند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha