• شنبه / ۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98080401795
  • منبع : دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان:

مسئولان با تمهید امکانات ورزشی در سراهای دانشجویی ورزش را نهادینه کنند

مسئولان با تمهید امکانات ورزشی در سراهای دانشجویی ورزش را نهادینه کنند

رئیس دانشگاه فرهنگیان ضمن اشاره به اهمیت ورزش و تربیت بدنی در روایات و کلام مقام معظم رهبری، بر لزوم ترویج و نهادینه سازی ورزش و تربیت بدنی در میان دانشجومعلمان و سراهای دانشجویی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین خنیفر در نشستی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه در زندگی کنونی گرفتار آسایش شدیم و آرامش از دست دادیم، خاطر نشان کرد: با ماشینی شدن تمام امور، ضمن ورود التهاب و افسردگی به زندگی، از ورزش و ساده‌ترین آنها پیاده‌روی دور و محروم شده‌ایم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اثرات مفید ورزش درسلامتی زندگی، تصریح کرد: عدم جنب و جوش در زندگی شهری بیشتر و در زندگی دانشجویی بدتر شده  است، مسئولان باید با تمهید امکانات و وسایل ورزشی در سراها و فضاهای دانشجویی ورزش را نهادینه کنند.

وی با تاکید بر تاثیر امید و ورزش در زندگی انسان ها، اضافه کرد: اگر بخواهیم دانشگاه را ورزیده کنیم خودمان هم باید با دانشجویان ورزش کنیم گرچه اولویت ایجاد امکانات با دانشجویان است.

اهتمام در برنامه های تربیت بدنی با اولویت ورزش صبحگاهی و همگانی

دکتر انصاری راد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیز در سخنانی با بیان اینکه در حوزه معاونت دانشجویی پس از فراهم کردن امکانات برای استقرار دانشجویان به دنبال نهادینه سازی فعالیت های تربیت بدنی در سراهای دانشجویی هستیم، گفت: به دنبال کسب سلامت جسمانی، سلامت در تمام ابعاد از جمله بعد معنوی، بهداشت روانی، رفتارهای اجتماعی و سلوک با سایر دانشجویان در سراها  و یادگیری موثر اتفاق خواهد افتاد.

وی با تاکید بر همیت سلامت جسمانی و روانی دانشجومعلمان اظهار کرد: ما در معاونت دانشجویی و اداره کل تربیت بدنی به دنبال ترویج سبک زندگی و زیست مناسب، ارتقاء  نشاط و شادابی در دانشگاه، اجتماعی و مهارتی شدن دانشجویان و آموزش رقابت سالم از طریق تربیت بدنی هستیم.

دکتر انصاری راد با بیان اینکه با  افزایش ظرفیت دانشجو معلمان نیازمند تلاش و اهتمام ویژه برای کسب  استانداردهای مناسب و تحقق اهداف در بخش تربیت بدنی هستیم، اظهار کرد: راه اندازی تیم های کوهنوردی و پیاده روی با اولویت ورزش صبحگاهی و ورزش همگانی در پردیس ها و مراکز در دستور کار این معاونت است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، توجه به ساحت زیستی و بدنی را برای تربیت معلم تمام ساحتی ضروری دانست و افزود:  در تمام رفتارهای ما سلامتی جسم منعکس می شود و بدون آن به سمت افسردگی و انزوا سوق پیدا خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر محمدی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان نیز مهمترین اشکال در نظام تعلیم و تربیت را لحاظ نکردن نیازهای مخاطبین و دانشجویان در برنامه های درسی برشمرد و تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته ورزش بستر آموزش بوده و از آن به عنوان یک ابزار برای پرداختن به تمام ابعاد از جمله آموزش؛ عاطفه، ادراکی و شناخت استفاده می شود.

وی با بیان اینکه پتانسیل های ورزشی را باید هم در حوزه دانشجومعلمان و هم کارکنان آزاد کنیم، خاطر نشان کرد:  اولویت و ترجیح آموزش بر ورزش  در محیط های آموزشی باعث ایجاد محیطی خشک و بی روح  خواهد شد و مخاطب علاقه مند به حضور در آن نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha