• دوشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98072216328
  • منبع : نمایندگی قزوین

استاندار قزوین:

مبارزه با اعتیاد به یک خواسته عمومی تبدیل شود

مبارزه با اعتیاد به یک خواسته عمومی تبدیل شود

ایسنا/قزوین استاندار گفت: باید در سطح جامعه، اعتیاد به‌عنوان یک معضل عمومی مطرح و در مقابل، مبارزه با آن به یک خواسته عمومی تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، هدایتالله جمالی‌پور، استاندار قزوین، شب گذشته در ششمین نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با اشاره به اینکه بدون شک در برخورد با معضل اعتیاد پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: باید در سطح جامعه، اعتیاد به‌عنوان یک معضل عمومی مطرح و در مقابل، مبارزه با آن به یک خواسته عمومی تبدیل شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: برای این منظور باید اعتیاد از نظر مردم به یک ضد ارزش اساسی تبدیل شود که برای رسیدن به این هدف، کار فرهنگی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه محسوب می‌شود و این مسئله باید مدام تشریح و تبیین شود.

جمالی پور ادامه داد: امروزه بزرگ‌ترین مشکل و معضل جامعه، گرایش برخی جوانان به سمت مواد مخدر است و به همین دلیل پیشگیری و آگاه‌سازی جوانان به پدیده شوم اعتیاد و همچنین آگاهی بخشی به خانواده در برخورد با این معضل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: ما امروز در معرض جنگ سختی به نام جنگ نرم قرار داریم که ماهیت آن شناخته شده نیست و ما گاهی از آن غفلت می‌کنیم اما نباید از تلاش دشمن برای در دام اعتیاد انداختن جوانان به‌سادگی عبور کنیم.

این مسئول تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته با تمام تلاش‌های صورت گرفته این پدیده شوم ریشه‌کن نشده و حتی میانگین سنی اعتیاد نیز کاهش‌یافته است.

وی با تأکید بر اینکه باید در زمینه مقابله با مواد مخدر تقسیم‌کار مناسبی صورت بگیرد؛ افزود: نباید خودمان را در این خصوص معطل بودجه کنیم و دستگاه‌هایی مانند آموزش‌وپرورش حتماً باید معلمان را در این خصوص حساس کند.

استاندار قزوین در پایان با اشاره به آمارهای اعتیاد در کشور گفت: آمارهایی که در این زمینه اعلام می‌شود فراتر از این‌هاست و باید عزم جدی برای ریشه‌کنی اعتیاد به وجود آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha