• شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 98060904624
  • منبع : نمایندگی کردستان

۳۰۰ ویژه برنامه امر به معروف و نهی از منکر در کردستان اجرا می‌شود

۳۰۰ ویژه برنامه امر به معروف و نهی از منکر در کردستان اجرا می‌شود

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از اجرای ۳۰۰ برنامه پژوهشی، فرهنگی و آموزشی همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: امیدورایم بتوانیم کار بیشتری در راستای برجسته کردن معروفات و زشت جلوه دادن منکرات انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، محمود الله‌مرادی، امروز، ۹ شهریور ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر کی از فرایض مورد تأکید خداوند متعال، پیامبر(ص) و  ائمه اطهار بوده است.

وی با اشاره به ایئکه ائمه اطهار همواره خود مروجان امر به معروف و نهی از منکر بودند، افزود: در دورانی که مسلمانان از دین اسلام فاصله گرفته و تذکرات ائمه در این بخش کار ساز نبوذ، امام حسین(ع) با نثار جان خود و یارانش زمینه ترویج دین و ارزش‌های اسلامی را فراهم کرد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که می فرماید: «خون حسین تا قیامت در رگ‌های مسلمانان در حال جوشیدن است»، افزود: امیدواریم ما هم با قرار گرفتن در مسیر احیای امر به معروف و نهی از منکر بتوانیم ادامه‌دهنده راه سالار شهیدان دشت کربلا باشیم.

الله‌مرادی به هفته امر به معروف و نهی از منکر از ۱۰ شهریورماه همزمان با اول محرالحرام اشاره و عنوان کرد: فرد مسلمان با هر ثانیه نفس کشیدن خود باید احساس مسئولیت در برابر جامعه و احیا و پاسداری ارزش‌های دینی در آن با کمک فریضتین امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر بهترین حرکت اجتماعی است که برای مسیر درست اصلاح جامعه می‌توان از آن بهره برد؛ چراکه با اجرای امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز اقتصاد شکوفا، امن شدن مرزها، حاکم شدن اخوت و برداری بیشتر در جامعه فراهم خواهد شد و ترک آن موجب تسلط اشرار می‌شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اعلام کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عامه مردم است که سه مرحله قلبی، زبانی و یدی دارد که زبانی و قلبی وظیفه آحاد مردم و یدی وظیفه دولت است .

وی ادامه داد: فرد اجرا کننده امر به معروف و نهی از منکر باید با دیدن خوبی‌های فرد او را تشویق به ادامه آن و از انجام اعمال زشت وی را بازدارند.

الله‌مرادی گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به دنبال کارهای ایجابی هستیم و با این کار تلاش داریم تا منکرات از جامه رخت ببندد .

وی با تأکید بر اینکه جایگاه رسانه در فرهنگ‌سازی جامعه بسیار مؤثر  است، افزود: اگر رسانه به مسئولیت ذاتی و جایگاه ارزشمند خود توجه کنند، اثرگذاری بیشتری در فرهنگ جامعه خواهد داشت .

دبیرستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر کردستان اعلام کرد: امر به معروف و نهی از منکر با کمک رسانه در جامعه اجرایی خواهد شد چراکه با انجام رسالت خطیر خود می‌توانند جامعه را به این سمت و سو  هدایت کنیم .

وی اعلام کرد: ما در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مباحثی که تلنگری در مسیر حق باشد، استقبال می‌کنیم و این افراد مورد حمایت ستاد قرار می‌گیرند .

الله‌مرادی عنوان کرد: در هفته امر به معروف و نهی از منکر در هر شهرستان سه معروف و سه منکر برجسته شده و کارشناسان حول محور این سه موضوع برای مردم شهرستان‌ها کارگاه آموزشی برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: برگزاری جلساتی با دهیاری، بخشداری، فرمانداری‌ها داشتیم تا انسان‌های شایسته را برای اجرای امر و نهی آماده کنند که خیرخواهانه به مردم تذکر دهند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر خوب دیدن، خوب عمل کردن و درست عمل کردن است .

وی از اجرای ۳۰۰   برنامه پژوهشی، فرهنگی و آموزشی همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: امیدورایم بتوانیم کار بیشتری در راستای برجسته کردن معروفات و زشت جلوه دادن منکرات انجام دهیم .

الله‌مرادی یادآور شد: ۷۷ آسیب در استان کردستان را شناسایی کرده‌ایم و براساس برنامه‌ریزی لازم در طول سال همه دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌ای برای رفع این آسیب‌ها داشته باشند .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha