• چهارشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 97020503245
  • منبع : نمایندگی قم

معاون امور ساماندهی جوانان، وزارت ورزش و جوانان:

‌هیچ یک از وعده‌ها در خصوص جوانان محقق نشده است

‌هیچ یک از وعده‌ها در خصوص جوانان محقق نشده است

ایسنا/قم معاون امور ساماندهی جوانان، وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: جوانان قربانی سیاست‌های غلط و درگیری احزاب سیاسی شدند.

‌محمدمهدی تندگویان، ‌صبح امروز در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه در قم بیان کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه جوانان به دلیل عدم پایبندی به اعتقادات، ضعف باورها و بهم ریختن نظام خانواده است.


‌کاهش رغبت جوانان به ازدواج
وی افزود: در سه سال گذشته، آمار ازدواج 10درصد کاهش داشته است و این نشان از کاهش رغبت جوانان به ازدواج است و این موضوع آسیب‌های زیادی را به دنبال دارد؛ همچنین جوانان امروز با مشکلات زیادی در حوزه اشتغال و مسکن مواجه هستند که باید این مشکلات مورد توجه قرار بگیرد و در رفع آن‌ها تلاش شود.

‌هیچ یک از وعده‌ها در خصوص جوانان محقق نشده است

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: متاسفانه امروز بسیاری از جوانان هویت اصلی خود را از دست داده‌اند و این موضوع به این دلیل است که مسئولین به هیچ یک از قول‌ها و وعده‌های خود در خصوص جوانان عمل نکرده‌اند.

‌عملکرد نامناسب دولت ها در انتصابات حوزه جوانان
وی با بیان اینکه دولت‌ها در انتصابات حوزه جوانان، عملکرد مناسبی نداشته‌اند، گفت: در اوایل انقلاب تصدی کارهای مهم از جمله وزارتخانه‌ها و فرماندهی جنگ به جوانان سپرده می‌شد و به همین دلیل عملکرد مناسبی شکل گرفت.

‌میانگین سن مدیریت در کشور 60 سال است
تندگویان ادامه داد: متاسفانه امروز بی اعتمادی در سپردن مشاغل به جوانان وجود دارد و میانگین سن مدیریت در کشور به حدود 60 سال رسیده است که این باعث پایین آمدن کارایی می‌شود.

وی همچنین در خصوص برنامه های هفته جوان عنوان کرد: برنامه های هفته جوان در سراسر کشور اجرایی می‌شود و در همه استان ها جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و تجلیل از جوانان نمونه برگزار می‌شود.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه معاونت جوانان به عنوان بخشی از وزارتخانه نقش هماهنگی را دارد، تصریح کرد: سعی وزارتخانه ورزش و جوانان برر این بوده است که به حوزه کارآفرینی و اشتغال وارد شویم و اگر ‌مشکل اشتغال را بتوانیم حل کنیم، بسیاری از مشکلات از بین می‌روند.

‌فعالیت دوهزار تشکل در سراسر کشور
وی بیان کرد: در حال حاضر دو هزار تشکل جوان در حوزه های مختلف از سراسر کشور فعال هستند ‌که این تعداد تا پایان سال به ۴هزار تشکل می‌رسد؛ یکسری از این تشکل ها از طلاب هستند و این تشکل‌ها می‌تواند گسترش پیدا کند تا در سراسر کشور تشکل های طلاب به وجود آید و این تشکل‌ها می‌تواند بسیار در موضوع مباحث مذهبی و اعتقادی در کشور اثرگذار باشند.

تندگویان گفت: ایران در همایش‌های ورزش و جوانان کشورهای اسلامی توانسته است در سال‌های گذشته قدم های خوبی بردارد، ولی امسال کشور عربستان سرمایه گذاری جدی در این خصوص انجام داده است تا تاثیرگذاری ببیشتری داشته باشد و باید در این زمینه برنامه ریزی‌هایی صورت ‌گیرد تا ایران اثرگذاری خود را در عرصه کشورهای اسلامی افزایش دهد.
 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha