• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 96031006408
  • خبرنگار : 90002

«من جوکم» راهی بازار شد

«من جوکم» راهی بازار شد

رمان «من جوکم» نوشته‌ جیمز پترسون و کریس گرابنستاین با ترجمه بیتا ابراهیمی و بهشته خادم شریف ترجمه و منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، ماجراهای این کتاب درباره پسر معلولی به اسم جیمی است که در نهایت یک کمدین استندآپ می‌شود.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: قهرمان لزوما کسی نیست که روی دو پای خودش بدود و در مسابقات دو و میدانی رتبه‌ اول را بیاورد یا مثلا بهترین گل‌زن تیم ملی در جام جهانی باشد و دل مردم را با مدال‌هایی که می‌برد و کاپ قهرمانی که به کشورش می‌آورد شاد کند. قهرمان گاهی می‌تواند روی ویلچر نشسته باشد و بخواهد استندآپ کمدی یا همان کمد ایستاده اجرا کند و با این کار مردم را بخنداند. کاری که دقیقا «جیمی» قهرمان کتاب «من جوکم» انجام می‌دهد. او به جای این‌که به نقص خودش توجه کند و بخواهد همیشه با فکر کردن به نداشته‌هایش برای نکرده‌هایش دلیل و برهان بتراشد، اتفاقا به داشته‌هایش تکیه کرده و تلاش دارد کاری انجام بدهد که دوست دارد.

جیمی که می‌داند استعدادی در جوک تعریف کردن و خنداندن مردم دارد و در عین حال این کار را خیلی دوست دارد، هرجا که کسی را می‌بیند و می‌داند می‌تواند حال و روز او را با تعریف کردن یک جوک یا خاطره‌ بامزه کمی بهتر کند، ویلچرش را نگه می‌دارد و شروع به هنرنمایی می‌کند. اگر جوک اول نگرفت و طرف را نخنداند، می‌رود سراغ جوک بعدی و بعدی. او نه تنها می‌تواند با خنداندن بچه‌های کلاس و خانم معلم، دل آن‌ها را به دست بیاورد، که حتی قلدرهای مدرسه را هم می‌تواند با یک جوک تعریف کردن چنان از خنده روده‌بر کند که اصلا وقت نکنند دست روی او بلند کنند.


جیمی حالا که تبدیل به یک استندآپ کمدین جدی شده، داستان زندگی‌اش را برای ما بازگو می‌کند. استندآپ کمدینی که به جای ایستاده اجرا کردن برای مردم، روی ویلچر نشسته و کمدی نشسته برای‌شان اجرا می‌کند.

رمان «من جوکم» نوشته‌ جیمز پترسون و کریس گرابنستاین را نشر پرتقال با قیمت ۱۷ هزار تومان به بازار کتاب عرضه کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha