• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080604389
  • خبرنگار : 50618

دبیر جشنواره شعر علوی:

جشنواره شعر علوی به یک مکتب تبدیل شده‌ است

جشنواره شعر علوی به یک مکتب تبدیل شده‌ است

ایسنا/مازندران دبیر جشنواره بین‌المللی شعر علوی گفت: جشنواره شعر علوی به یک مکتب تبدیل شده‌ است.

احسان مهدیان ۶ آبان در دورهمی همیاران چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر علوی با حضور استادان مدعو و شاعران مازندران در سالن کنفرانس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: شعر ادبی نتوانسته با جامعه شعری ما تطبیق یابد، امروز به مونولوگ و اغراق در اشعار مذهبی رسیده‌ایم که حزن و اندوه در آن جاری است.

وی افزود: جامعه ادبی ما چند شقه شده و این آسیب باید بررسی شود. انشقاق سبب شد تا شعرای جوان را در جشنواره علوی نداشته باشیم.

مهدیان رویکرد شاعران بومی را خلاقانه دانست و گفت: باتاسف این خلاقیت بروز پیدا نکرده‌ است، جشنواره‌ای که استعداد جوان در آن کشف نشود رویکرد ما نیست چرا که رویکرد جشنواره کشف استعدادها است.

جشنواره شعر علوی به یک مکتب تبدیل شده‌است

دبیر جشنواره شعرعلوی خاطرنشان کرد: داوری یک علم است و مولفه‌های شعر امروز گسترده است.

رییس‌گروه فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد مازندران نیز در این نشست با بیان این که پس از ۱۰ سال این رویداد در حال برگزاری است، اظهار کرد: در تلاش هستیم که حق شعرا و اهل فرهنگ استان در این رویداد ادا شود. رسالت بزرگ ما ایجاد انگیزه و اشتیاق در نسل جوان برای روی آوردن به اشعار آیینی است.

محمد غلامی پاجی جشنواره را حلقه اتصال شعرای جوان و پیشکسوت دانست و افزود: جشنواره‌ها همواره محل کشف و تجلی استعدادهای پنهان بوده‌اند و جشنواره شعر علوی، فرصتی درخشان برای مازندران؛ دیار علویان است تا از توانمندی نسل جدید و جوان برای عیان ساختن جایگاه فرهنگ استان در سطح بین‌الملل استفاده کند.

جشنواره شعر علوی به یک مکتب تبدیل شده‌است

منصور علی‌اصغری یکی از شاعران و پژوهشگران مازندرانی نیز با بیان این که امسال جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، تصریح کرد: بیش از ۳ ماه از آغاز به کار فعالیت دبیرخانه جشنواره شعر علوی می‌گذرد و تاکنون بیش از ۸۰۰ اثر به جشنواره راه یافتند.

شاعر و پژوهشگر مازندرانی افزود: رایزنی‌های لازم با شاعران فارسی‌زبان خارج از کشور برای تعامل نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به نامگذاری جشنواره امسال به نام پیامبر اکرم(ص) گفت: در بخش ویژه نیز، زبان تبری با رویکردی به زبان و فرهنگ مردم تبرستان خواهیم داشت.

جشنواره شعر علوی به یک مکتب تبدیل شده‌است

علی‌اصغری جشنواره را متعلق به همه شاعران ایران دانست و افزود: باید جایگاه مازندران در نخستین دوره بین‌المللی جشنواره به خوبی معرفی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha