• پنجشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95022314351
  • خبرنگار : 71062

تازه‌های نشر شاهد، رونمایی شدند/ جمع‌آوری بیش از 9 میلیون سند شهدا و ایثارگران

تازه‌های نشر شاهد، رونمایی شدند/ جمع‌آوری بیش از 9 میلیون سند شهدا و ایثارگران

مهمترین رویکرد نشر شاهد، انتشار مستندات شهدا با توجه به پشتوانه بزرگ اسنادی و پژوهشی با وجود بیش از 9 میلیون سند از شهدا و ایثارگران است.

مهمترین رویکرد نشر شاهد، انتشار مستندات شهدا با توجه به پشتوانه بزرگ اسنادی و پژوهشی با وجود بیش از 9 میلیون سند از شهدا و ایثارگران است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عصر چهارشنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه، سالن یاس نمایشگاه کتاب تهران میزبان رونمایی از شش عنوان کتاب تازه نشر شاهد معرفی برندگان مسابقه کتابخوانی نشر شاهد با حضور جمعی از نویسندگان و دست اندرکاران بود.

محبوب شهبازی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید در این مراسم در سخنانی گفت: مهمترین رویکرد نشر شاهد، انتشار مستندات شهدا با توجه به پشتوانه بزرگ اسنادی و پژوهشی با وجود بیش از 9 میلیون سند از شهدا و ایثارگران است.

وی با اشاره به اینکه آثار نشر شاهد در دو قالب منتشر می‌شود، عنوان کرد: یکی از این قالب‌ها انتشار وصیت‌نامه‌های شهدا در قالب مجموعه‌ «وصایای کامل شهیدان» است که در استان‌های مختلف در حال تهیه است و «مجموعه فرهنگ اعلام شهدا» بر مبنای اطلاعات هویتی و مستند شهدا که تاکنون کتاب‌های 17 استان در این مورد تهیه شده است و با پایان تدوین و تحقیق این مجموعه کتب نشر شاهد آماده انتشار آنها را دارد.

شهبازی درباره کتاب کتاب «رساله جانبازان» بیان کرد: انتشار این کتاب با توجه به مجروحیت‌های مختلف جانبازان با رعایت اصول و احکام هفت مرجع تقلید با توجه به اینکه جانبازان عزیز نیازمند احکام دقیق و خاص هستند اقدام بسیار خوبی است.

وی در مورد کتاب «جنگ من، زندگی من» گفت: این کتاب خاطرات شیرین، روان و جذاب جانبازی است که زندگی و جنگ او با یکدیگر تلفیق یافته است و بسیار خواندنی است.

رحیم مخدومی، نویسنده کتاب «شهید‌بن شهید» نیز در این مراسم گفت: این اثر روایت زندگی و خاطرات شهید محمود امان اللهی است؛ مردی که هم ارتشی بود، هم سپاهی، هم جانباز و هم مقام آزادگی داشت.

وی افزود: محمود امان اللهی فرزند شهید بود. پدر شهیدش از پیران پیشمرگ کرد مسلمان بود.

این نویسنده ادبیات پایداری گفت: شهید امان اللهی به شدت مجروح و سپس اسیر می‌شود. بخاطر مجروحیت پر هزینه‌اش برای بعثی‌ها و هم تندی زبانش بالاخره مبادله می‌شود و به کشور برمی‌گردد.

مخدومی ادامه داد: این شهید عزیز اهل دعا و مناجات، مداحی و شهید قرآنی است. خانه‌اش در سنندج نقطه امید مستضعفان و در راه ماندگان است و شهادتش هم به زیبایی رقم خورد و پس از شهادت با اهدای اعضاء سبب نجات جان چهار انسان شد.

یوسف قدیانی رئیس اداره تالیف و نشر شاهد نیز در ادامه این مراسم اسامی برندگان مسابقه کتابخوانی مکتب شهدا را اعلام و درباره برگزاری این مسابقه سراسری گفت: برای این دو کتاب هشت جایزه در نظر گرفته شده است که چهار جایزه به برندگان کتاب: «آقا سید مجتبی» و چهار جایزه به برندگان کتاب «چهار گلوله برای توفیق» تعلق گرفت. برای شرکت در این مسابقه بیش از 10 هزار نفر به سایت خانه کتاب رجوع و از کتابهای مزبور بازدید کردند.

وی افزود: تعداد 508 نفر در مسابقه کتاب‌خوانی«آقا سید مجتبی» و تعداد 928 نفر در مسابقه کتاب‌خوانی «چهارگلوله برای توفیق» شرکت کردند و از این تعداد 148 نفر به سوالات کتاب «آقا سید مجتبی» و تعداد 347 نفر به سوالات کتاب« چهارگلوله برای توفیق» پاسخ صحیح دادند. برندگان مسابقه با قرعه کشی از میان افرادی که پاسخ صحیح داده‌اند انتخاب و مشخص شدند.

قدیانی افزود: برندگان کتاب «آقا سید مجتبی»، مصطفی خشوعی از استان اصفهان ، علی حدادیان از استان یزد، محسن احمدی از استان تهران و حسین دریکوند از استان خوزستان هستند.

رئیس اداره تالیف و نشر شاهد ادامه داد: برندگان کتاب «چهار گلوله برای توفیق» هم فائزه مقدم سمنانی از قائم شهر، نظیره سلمان از استان یزد، زهره زرعی کار از شهر ری و کبری ثابتی از استان مرکزی هستند.

وی افزود: عزیزانی که برنده مسابقه کتابخوانی شده‌اند برای دریافت جوایز با شماره تلفن : 88308089 تماس بگیرند.

در انتهای این مراسم از شش کتاب تازه نشر شاهد تحت عنوان‌های فرهنگ اعلام شهدای استان‌های «سیستان و بلوچستان»، «چهارمحال وبختیاری» و «کرمانشاه»، «رساله مصور جانبازان»، «شهید بن شهید» و «جنگ من زندگی من» رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha