• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403071411079
  • خبرنگار : 71451

بیانات مقام معظم رهبری درباره اسراییل در سال ۱۳۶۱

بیانات مقام معظم رهبری درباره اسراییل در سال ۱۳۶۱

این قابل‌قبول نیست که آمریکا هر موقع که اراده کند، اسرائیل را در جنگ با کشورهای عربی تشویق نماید و هر موقع هم مصلحت دید، آتش‌بس بدهد و او را عقب بکشد، یا اینکه عراق را تحریک نماید که به خاک جمهوری اسلامی ایران تجاوز کند و هر وقت هم مایل بود به او بگوید که جنگ را خاتمه دهد و ما هم دراین‌بین دست روی دست بگذاریم.

به گزارش ایسنا، سفرای جدید کشورهای کوبا و الجزایر در ایران، ۱۳۶۱/۷/۱۴ جداگانه با رئیس‌جمهور دیدار و استوارنامه‌های خود را تقدیم وی کردند.

لوئیس ماریس فی گوئرو سفیر جدید کوبا، در این دیدار با اشاره به دشمن اصلی دو کشور یعنی امپریالیسم آمریکا گفت: ملت‌های ما در دوران انقلاب خود رنج‌های بسیار کشیده‌اند و توطئه‌های بی‌شماری را علیه انقلاب خود دیده‌اند و من با این دید مشترک احساس می‌کنم که اکنون در کشور خود قرار دارم.

آیت‌الله خامنه‌ای رئیس‌جمهور در این دیدار ضمن برشمردن ابعاد وسیع و تصور نشدنی انقلاب بزرگ اسلامی در منطقه گفت: این حرکت عظیم جهانی لرزه سختی بر پیکر نیمه‌جان امپریالیسم آمریکا انداخت.

ما در رابطه با امپریالیسم آمریکا بارها گفته‌ایم هر کشوری علیه سیاست‌های آمریکا به نحوی فعالیت می‌کند و به آمریکا صدمه‌ای می‌زند، دوست ما خواهد بود. انقلاب اسلامی ما به هیچ قدرتی چه بزرگ چه کوچک وابسته نیست و سیاست اصلی انقلاب ما سیاست عدم اتکا به هیچ قدرتی به‌جز قدرت خدا و قدرت مردم است.

دکتر عبدالحمید اجلی سفیر جدید جمهوری دمکراتیک الجزایر نیز در دیدار با رئیس‌جمهور ضمن ابراز خشنودی از حضور در ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران مورد احترام ماست و به آن افتخار می‌کنیم و امیدواریم دو کشور بتوانند با همکاری یکدیگر علیه توطئه‌ها و تهدیدهای امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم مبارزه کنند.

 آیت‌الله خامنه‌ای رئیس‌جمهور ایران در این دیدار با اشاره به سیاست آمریکا در کشورهای منطقه که به فجایع گوناگونی از جمله حمله صهیونیست‌ها به لبنان، تصمیمات اخیر کنفرانس فاس، جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران توسط صدام و... انجامیده است، تأکید کرد: ما اگر بخواهیم در مقابل این حرکات آمریکایی موضع انفعالی به خود بگیریم، یقیناً شکست خواهیم خورد. ما باید ابتکار عمل را در برخورد با استکبار جهانی در دست داشته باشیم.

رئیس‌جمهور افزود: این قابل‌ قبول نیست که آمریکا هر موقع که اراده کند، اسرائیل را در جنگ با کشورهای عربی تشویق نماید و هر موقع هم مصلحت دید، آتش‌بس بدهد و او را عقب بکشد، یا اینکه عراق را تحریک نماید که به خاک جمهوری اسلامی ایران تجاوز کند و هر وقت هم مایل بود به او بگوید که جنگ را خاتمه دهد و ما هم دراین‌بین دست روی دست بگذاریم. ما بایستی بدانیم که امریکا چگونه عمل می‌کند و ما در مقابله با او چه باید بکنیم.

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین درباره مواضع و سیاست‌های دولت‌های وابسته به آمریکا در منطقه گفت: آن‌ها مثل بیمار محتضری هستند که چند صباحی با دارویی سرپا نگه‌داشته می‌شوند و ما معتقدیم که این جبهه قابل‌ دوام نخواهد بود. آن‌ها، یا ارتباط شان را با آمریکا تعدیل خواهند کرد، یا منقرض خواهند شد. ما برای خنثی کردن سیاست‌های غلط آن‌ها باید جبهۀ مترقی منطقه را تقویت کنیم.

منبع:

لطف‌الله زادگان، علیرضا، روزشمار جنگ ایران و عراق: عملیات مسلم بن عقیل (کتاب بیست و یکم)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تهران ۱۳۹۱، صص ۷۰۰، ۷۰۱

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha