• سه‌شنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94120402876
  • خبرنگار : 71129

دبیرکل سازمان ملل در بروندی

دبیرکل سازمان ملل در بروندی است تا مقام‌های این کشور را تشویق کند تا با اپوزیسیون در بحبوحه ناآرامی‌ها در کشور به گفت و گو بپردازد.

دبیرکل سازمان ملل در بروندی است تا مقام‌های این کشور را تشویق کند تا با اپوزیسیون در بحبوحه ناآرامی‌ها در کشور به گفت و گو بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در فرودگاه بوجومورا، پایتخت بروندی مورد استقبال "گاستون سیندموو"، معاون رییس جمهوری این کشور و صدها تن از مردم بروندی قرار گرفت.

وی قرار است با سیاستمداران و رهبران گروه‌های مدنی در این کشور آفریقایی دیدار کند.

در جریان حضور دبیرکل سازمان ملل در بروندی درگیری‌ها در این کشور ادامه دارد و حامیان و مخالفان پیر انکورونزیزا، رییس جمهوری این کشور آفریقایی با یکدیگر درگیر هستند، به طوریکه در جریان انفجار 10 نارنجک در مناطق مختلف پایتخت این کشور ده‌ها تن زخمی شدند. هنوز مشخص نیست که چه کسی باعث بروز این انفجارها شده است.

مخالفان و موافقان رییس جمهوری این کشور یکدیگر را مسئول و مقصر این خشونتها و انفجارها می‌دانند.

خشونتها در بروندی زمانی آغاز شد که رییس جمهوری آوریل سال گذشته میلادی تصمیم گرفت تا برای بار سوم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

جنبش جدید شورشیان در بروندی نیز قول داده تا انکورونزیزا را با استفاده از زور از قدرت پایین بکشد.

سفر دبیرکل سازمان ملل به بروندی در پی اقدامات شورای امنیت سازمان ملل در اعمال فشار برای برگزاری مذاکرات میان رییس جمهوری و مخالفان صورت گرفته است.

رییس جمهوری بروندی تاکید دارد که نمی‌تواند با مخالفان در تبعید به گفت‌وگو بپردازد.

رییس ائتلاف مخالفان در تبعید گفت: دبیرکل سازمان ملل قرار است از دولت بوجومورا بخواهد تا به کارشناسان مستقل اجازه دهد درباره گزارش‌های مربوط به نقض حقوق بشر در این کشور آفریقایی و اتهامات مبنی بر وجود گورهای دسته جمعی به بررسی بپردازند. باید مذاکراتی بی قید و شرط برگزار شود.

در جریان ناآرامی‌ها در بروندی تاکنون بیش از 400 تن کشته شده‌اند و بیش از 200 هزار تن نیز بی خانمان شده‌اند که اکثرا به روآندا گریخته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha