• سه‌شنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94112717689

تهدید اتحادیه اروپا به قطع کمک‌رسانی به بروندی

تهدید اتحادیه اروپا به قطع کمک‌رسانی به بروندی

اتحادیه اروپا به بروندی هشدار داد، در صورتی که این کشور به وضعیت حقوق بشری خود سروسامان ندهد با اقداماتی در خور این مساله مواجه خواهد شد.

اتحادیه اروپا به بروندی هشدار داد، در صورتی که این کشور به وضعیت حقوق بشری خود سروسامان ندهد با اقداماتی در خور این مساله مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بروندی از ماه ژوئیه 2015 و پس از پیروزی پیر نکورونزیزا، رئیس جمهوری این کشور برای بار سوم در انتخابات، درگیر بحران و آشوب شده است. اپوزیسیون بروندی شرکت نکورونزیزا در انتخابات را غیرقانونی خوانده و آن را ناقض توافقی می‌داند که با امضای آن در سال 2006 جنگ داخلی این کشور به پایان رسید.

در همین حال وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا اعلام کردند، گفت‌وگو با مقامات بروندی تحت توافق کوتونو در رفع نگرانی‌های بروکسل بی‌نتیجه بوده است. توافق کوتونو قوانینی سختگیرانه برای همکاری‌های دو جانبه از جمله بهبود اوضاع حقوق بشری در این کشور را شامل می‌شود.

اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: با توجه به فقدان نشانه‌های بهبود و پیشرفت در بروندی، اقدامات در خور و لازمی اتخاذ می‌شود.

در این بیانیه به جزئیات این اقدامات که قرار است همزمان با کشتارهای روزانه در بروندی عملی شود، اشاره نشده است.

در همین حال فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پس از دیدار با مدیران خارجه این اتحادیه خاطرنشان کرد، گزینه تعلیق کمک‌های اتحادیه اروپا به بروندی روی میز است اما امروز این تصمیم اتخاذ نشد.

موگرینی در این باره ادامه داد: این موضوع طی هفته‌های آتی بررسی خواهد شد و آن موقع درباره تمام جزئیات آن توضیح خواهم داد.

در بیانیه وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین آمده است: اکنون ضروری است که دولت بروندی با اپوزیسیون وارد گفت‌وگو شود هرگونه اقدام در جهت کاهش تنش‌ها و گشایش سیاسی نشانه‌ای بسیار مثبت تلقی خواهد شد. اتحادیه اروپا که یکی از مهمترین شرکای بروندی است بر تمایل خود از حمایت بروندی در فعالیت‌های توسعه‌ای تاکید می‌کند.

برنامه کمک رسانی اتحادیه اروپا برای بروندی طی سال‌های 2014 تا 2020، 430 میلیون یورو تعیین شده است و هرگونه تهدید این کمک رسانی برای کشور بسیار فقیر بروندی جدی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha