• شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94110301226
  • خبرنگار : 71129

سفر اعضای شورای امنیت به بروندی و درخواست برای توقف خشونت‌ها

سفر اعضای شورای امنیت به بروندی و درخواست برای توقف خشونت‌ها

سفرای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل در سفر خود به بروندی از رییس جمهوری این کشور افریقایی خواستند تا به خشونت‌ها در کشورش پایان دهد.

سفرای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل در سفر خود به بروندی از رییس جمهوری این کشور افریقایی خواستند تا به خشونت‌ها در کشورش پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ این دومین سفر این هیات از شورای امنیت سازمان ملل به بروندی در کمتر از یکسال گذشته است و سفرای این هیات به حومه بوجومبورا، پایتخت بروندی رفته تا با پیر انکرونزیزا، رییس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کنند و از وی بخواهند تا به خشونت‌های ناشی از انتخاب مجددش بعنوان رییس جمهوری این کشور پایان دهد.

سفرای این شورا همچنین اقداماتی را برای مذاکره میان دولت و مخالفان انجام دادند و تلاش می‌کنند تا توافق دولت بروندی را برای استقرار 5000 نیروی اتحادیه آفریقا به دست بیاورند.

دولت بوجومبورا صلح‌بانان اتحادیه آفریقا را نیروهای متخاصم می‌داند و تاکید دارد که به این نیروها نیازی ندارد.

وزیر امور خارجه بروندی پس از دیدار با این هیات شورای امنیت سازمان ملل گفت:‌ دولت بروندی مواضع خود را در قبال صلح بانان اتحادیه آفریقا تغییر نمی‌دهد.

از زمان آغاز درگیری ها در بروندی در آوریل 2015 تا کنون بیش از 400 تن کشته شده‌اند.

سازمان ملل هشدار داده که این خشونت ها ممکن است به افزایش تنش و درگیری و کشتار قومیتی و اقدامات مستبدانه بیشتری منجر شود.

رییس کمیسیون اتحادیه آفریقا اما ابراز امیدواری کرد که سفرای شورای امنیت سازمان ملل بتوانند راهی را برای متقاعد کردن دولت بروندی در پذیرش این صلح بانان و پایان دادن به خشونت‌ها بیابند.

این هیات همچنین امروز (شنبه) به آدیس آبابا می‌رود تا با مقام های اتحادیه آفریقا دیدار کند. این دیدار پیش از نشست اتحادیه آفریقا در 30 و 31 ژانویه 2016 در اتیوپی برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha