• جمعه / ۲ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94110200582
  • خبرنگار : 71129

سفر هیات شورای امنیت سازمان ملل به بروندی

اعضای شورای امنیت سازمان ملل وارد بروندی شدند تا در حل ناآرامی سیاسی در این کشور که به درگیری‌های خونین منجر شده، کمک کنند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل وارد بروندی شدند تا در حل ناآرامی سیاسی در این کشور که به درگیری‌های خونین منجر شده، کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، هیاتی از فرانسه و آمریکا به عنوان اعضای دائم شورای امنیت و آنگولا به عنوان عضو غیردائم این شورا روز پنجشنبه وارد بروندی شده و تا امروز (جمعه) در این کشور می‌مانند.

سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل در توییتر خود آورده است: ما شاهد رشد درگیری‌ها، فضایی آکنده از ترس و تنش در بروندی هستیم. در حال حاضر دستیابی به مذاکرات سیاسی برای بروندی بسیار مهم و ضروری است.

زید رعد الحسین، رییس حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی که به تازگی منتشر شده آورده است که تجاوز گروهی به زنان در بروندی توسط نیروهای امنیتی و شکنجه و سرکوب قومیتی در این کشور بسیار مشهود است.

دفتر وی به این مساله اشاره کرده که توتسی‌ها هدف حملات اکثریت هوتو قرار می‌گیرند.

تصمیمی پیر انکرونزیزا، رییس جمهوری بروندی در نامزدی مجدد برای این پست در سال گذشته میلادی باعث بروز تظاهرات خیابانی در این کشور آفریقایی و ناآرامی شده و تاکنون نیز ادامه یافته است. حامیان و مخالفان رییس جمهوری بروندی در تنشهای خیابانی به سوی یکدیگر شلیک می‌کنند و باعث ترس و وحشت ساکنان در بوجومورا، پایتخت شده‌اند.

یکی از فعالان حقوق بشری در بروندی گفت: سازمان ملل باید برای مقابله با این درگیری‌ها کاری کند و ریشه اصلی آن را بیابد. تصمیم رییس جمهوری در انتخاب مجدد علت اصلی است.

دیده بان حقوق بشر گفته که سفرای کشورها باید در سفر خود به پایتخت بروندی با رییس جمهوری دیدار کرده و وی را متقاعد کنند هیات سیاسی سازمان ملل را بپذیرد تا درگیری‌ها خاتمه یابد.

سازمان ملل تخمین می‌زند که در نتیجه درگیری در بروندی از آوریل 2015 بیش از 230 هزار تن به کشورهای همسایه گریخته و 432 تن نیز کشته شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha