• یکشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94051105932
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

/35 سال مدیریت جهادی/

عبادی: جهاددانشگاهی، خلاء رشد علمی کشور را پر می‌کند

عبادی: جهاددانشگاهی، خلاء رشد علمی کشور را پر می‌کند

نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که «رشد علمی کشور دچار یک خلاء‌ شده است»، گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند این خلاء را جبران کرده در رشد علمی کشور موثر باشد.

نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که «رشد علمی کشور دچار یک خلاء‌ شده است»، گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند این خلاء را جبران کرده در رشد علمی کشور موثر باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر عبادی در حاشیه بازید از جهاددانشگاهی خراسان جنوبی استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است که با دو نام «جهاد» و «دانشگاه» احساس خوبی را بوجود می‌آورد. این نامگذاری بر اساس اهدفی است که جهاددانشگاهی داشته که از مهم‌ترین آن‌ها فعالیت در عرصه علم و آموزش، فرهنگ و پژوهش بوده است.

وی تصریح کرد: موسسه رویان افتخار و مباهات نه تنها مردم ایران بلکه تمامی مسلمانان است و پژوهش‌هایی که در این موسسه صورت گرفته در دنیا بی‌نظیر بوده است.‌ اما با وجود این افتخارات جهاددانشگاهی امکانات خوبی در اختیارش قرار نگرفته و با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: این نهاد در پژوهش و مباحث آموزشی قدم‌هایی مثبتی برداشته، مخصوصاً جهاددانشگاهی استان در گزاراشاتی که ارائه کرده نشان داد که روز به روز جایگاه جهاد افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم بیرجند و درمیان گفت: جهاددانشگاهی در عرصه فرهنگ ورود پیدا کرده و در این زمینه هم بسیار حساب شده کار کرده است. خبرگزاری­‌های ایسنا و ایکنا نیز خبرگزاری­‌های مستعد و قابل توجهی هستند که در عرصه اطلاع­‌رسانی صادقانه، تلاش­‌های زیادی کرده­‌اند.

وی درباره جایگاه علمی کشور و روند ارتقاء آن نیز گفت: در رشد علمی همان رتبه­‌ای که داشتیم را حفظ کرده‌ایم و کمتر نشده اما برای ارتقاء جایگاه علمی توجه بیشتری لازم است. در زمانی که رتبه­‌های علمی بالاتر می­‌شود رقابت‌ها سخت­‌تر و برای کسب جایگاه بهتر نیاز به کار و تلاش بیشتر است. رشد علمی یک جامعه باعث افزایش اعتماد به نفس آن جامعه و کاهش احساس حقارت می­‌شود و سدی بزرگ برای مواجهه با تهاجم فرهنگی است.

وی اظهار کرد: هرچند غرب از لحاظ فرهنگی مشکلات بسیاری داشته و شاهد فجایع بسیار و کشتار و خونریزی­‌هایی در تاریخ بوده، اما رشد علمی ماهیت تهی غرب را پوشانده است.

نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس همچنین درباره بازدید‌ از ادارت و تأثیر آن در روند فعالیت‌ها گفت: بازدیدها بسیار تاثیرگذار بوده و زمانی که بازدیدی انجام می­‌شود با مدیران مشکلات بررسی می­‌شود. در بازدیدها اطلاعات زیادی به دست می­‌آوریم و با مشکلات و عملکردها و فعالیت‌های انجام شده آشنا می­‌شویم. در این بازدید‌ها به عنوان نماینده مردم نیز برای زحماتی که کشیده شده تشکر می­‌شود اما در خصوص بحث واگذاری اعتبارات، دست نماینده به اندازه‌ای باز نیست که بتواند به راحتی اعتبار واگذار کند.

خبرنگار: 102

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha