• دوشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94051206789
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

/35 سال مدیریت جهادی/

منوچهری: حمایت از جهاد دانشگاهی در دستور کار مجلس است

منوچهری: حمایت از جهاد دانشگاهی در دستور کار مجلس است

یک عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: جهاد دانشگاهی در دوران پساتحریم نقش مهمی دارد و باید در بسیاری از زمینه‌ها بگونه‌ای برای خودکفایی کشور تلاش کند که اگر دوباره تحریم شدیم، توان مقابله داشته باشیم.

یک عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: جهاد دانشگاهی در دوران پساتحریم نقش مهمی دارد و باید در بسیاری از زمینه‌ها بگونه‌ای برای خودکفایی کشور تلاش کند که اگر دوباره تحریم شدیم، توان مقابله داشته باشیم.

نعمت‌الله منوچهری در آستانه سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: اگرچه به دلیل مشکلات موجود، عدم حمایت و کمبود نیروی انسانی جهاد دانشگاهی نتوانسته به همه وظایف و اهدافی که برای آن ترسیم شده بود برسد، اما در بسیاری از زمینه‌ها خوب وارد شد.

وی افزود: با گذشت بیش از 30 سال از تاسیس جهاد دانشگاهی، این نهاد در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، تحقیقات، آموزش و ... خوب وارد شده و دستاوردهای قابل توجهی نیز داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با این حال انتظار ما از جهاد دانشگاهی بسیار بیشتر است؛ زیرا این نهاد یک نهاد علمی و مرکز تجمیع نخبگان کشور است و باید مشکلات کشور به دست این نخبگان مرتفع شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: در شرایط کنونی نیاز است جهاد دانشگاهی به بسیاری از حوزه‌های کلان کشور ورود کند، خصوصا در دوران پساتحریم که باید با کمک نخبگان جامعه از این دوران نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی با تاکید بر این‌که «در حوزه علم و فناوری باید با کمک جهاد دانشگاهی به خودکفایی برسیم» تصریح کرد: باید بگونه‌ای عمل شود که اگر دوباره تحریم شدیم، توان مقابله داشته باشیم.

وی از نقش مهم جهاد دانشگاهی در تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به خودکفایی در حوزه‌های مختلف یاد کرد و ورود جهاد دانشگاهی به حوزه‌های علمی، کشاورزی و صنعتی را خواستار شد و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد فرهنگی هم هست و نباید از امور فرهنگی غافل شود. جهاد دانشگاهی باید ارتباط خود را با بدنه جامعه نیز بیشتر کند.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه به عملکرد جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: بارها از غرفه‌های جهاد دانشگاهی استان بازدید کرده‌ام، واقعا خوب کار می‌کنند و دستاوردهای قابل توجهی دارند.

وی اشتیاق به کار را در فعالیت جهاد دانشگاهی کرمانشاه محسوس خواند و اظهار کرد: متاسفانه این افراد حمایت مادی و معنوی چندانی نمی‌شوند، وگرنه جای پیشرفت زیادی دارند.

وی با بیان این‌که مجلس همواره حمایت از جهاد دانشگاهی و کمک به این نهاد را در دستور کار دارد، گفت: به عنوان یک نماینده مجلس اعلام می‌کنم که با همه توان از جهاد دانشگاهی حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha