• دوشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94051206655
  • منبع : نمایندگی مرکزی

/35 سال مدیریت جهادی/

رضایی: جهاد دانشگاهی باید تقویت شود

رضایی: جهاد دانشگاهی باید تقویت شود

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «جهاد دانشگاهی باید تقویت شود»، گفت: می‌توان منابع و اعتباراتی که برای پشتیبانی از جریان تولید علم در کشور اختصاص می‌یابد را به صورت سازمان‌یافته‌تر در اختیار جهاد دانشگاهی قرار داد.

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «جهاد دانشگاهی باید تقویت شود»، گفت: می‌توان منابع و اعتباراتی که برای پشتیبانی از جریان تولید علم در کشور اختصاص می‌یابد را به صورت سازمان‌یافته‌تر در اختیار جهاد دانشگاهی قرار داد.

محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، با اشاره به این‌که «جهاددانشگاهی مولود مبارک انقلاب و دستاورد ساختاری نظام است»، افزود: این سازمان در طول عمر خود اثربخشی قابل توجهی در کشور داشته است.

وی با اشاره به حمایت مجموعه جهاد دانشگاهی از نخبگان کشور اظهار کرد: جهاد دانشگاهی همواره در صدد حمایت از فعالیت‌های علمی و پژوهشی و تیم‌های تحقیقاتی کشور بوده و این رویه دستاوردهای بسیار مطلوبی را برای این نهاد و نظام به همراه داشته است.

وی به موفق بودن جهاد دانشگاهی در فضای دانشگاه و محیط‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: حمایت از دانشجویان ایده‌پرداز و صاحب خلاقیت که از نظر مالی دارای تمکن لازم نیستند، از اقدامات موفق مجموعه جهاد دانشگاهی کشور به شمار می‌رود که باید بیش از پیش در این عرصه فعال باشند و فضای لازم برای تولید علم توسط این نخبگان را فراهم کنند.

این نماینده مجلس با بیان این‌که «جهاددانشگاهی به دلیل در ارتباط با قشر نخبه و خلاق جامعه ظرفیت بسیار خوبی برای رشد ایده‌ها و تولید علم در کشور دارد»، تصریح کرد: تقویت این پتانسیل در کشور مسلما نیازمند حمایت مالی مناسبی است، جهاد دانشگاهی تاکنون هرآنچه در توان داشته بکار برده و از منابع مالی اختصاص یافته بهترین استفاده را کرده است، پس لازم است که پشتیبانی بیشتری نیز از این مجموعه صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: می‌توان منابع و اعتباراتی که برای پشتیبانی از جریان تولید علم در کشور اختصاص می‌یابد را به صورت سازمان‌یافته‌تر در اختیار جهاد دانشگاهی قرار داد؛ چراکه در این صورت و در شرایط موجود اثربخشی این نهاد را بیش از پیش شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید براین‌که «لازم است میدان وسیع‌تری در حوزه آموزش عالی در اختیار این مجموعه قرار گیرد تا بتواند برنامه‌های خود را در فضای سالمی به اجرا برساند»، افزود: جهاددانشگاهی مجموعه‌ای مفید، موثر و قوی است که اعتماد عمومی را جذب کرده و تنها انتظار از این نهاد اینست که با پرهیز از ورود به بازی‌های سیاسی به مسیر پیشرفت خود ادامه دهد.

رضایی بازی‌های سیاسی را برای نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی که صرفا به دنبال تولید علم و فعالیت‌های دانش‌محور هستند، همچون سم کشنده دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha