• شنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94051005344
  • منبع : نمایندگی سمنان

/35 سال مدیریت جهادی/

رستمیان: جهاد دانشگاهی عملکرد درخشانی داشته است

رستمیان: جهاد دانشگاهی عملکرد درخشانی داشته است

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با درخشان خواندن عملکرد نهاد انقلابی جهاددانشگاهی، گفت: جهاددانشگاهی یک‌نهاد برآمده از انقلاب است که در مأموریت‌های خود به‌خوبی عمل کرده است.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با درخشان خواندن عملکرد نهاد انقلابی جهاددانشگاهی، گفت: جهاددانشگاهی یک‌نهاد برآمده از انقلاب است که در مأموریت‌های خود به‌خوبی عمل کرده است.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سمنان، افزود: جهاد دانشگاهی یک‌ نهاد غیردولتی است که بعد از انقلاب ضرورت تشکیل آن احساس شد و بعد از تشکیل، افرادی انقلابی و با تفکر فرهنگی به آن وارد شدند و تا حال حاضر فعالیت‌های سودمندی برای انقلاب انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی بعد از انقلاب در عرصه‌های متعدد فعالیت‌های مثمر ثمری انجام داده است خاطرنشان کرد: تحقیقات موفق در عرصه ژنتیک و مجموعه رویان از جمله تحقیقات شاخص و اثرگذار علمی است که توسط جهاددانشگاهی صورت گرفته است ضمن اینکه جهاددانشگاهی در حوزه‌های فرهنگی و رسانه عملکرد خوبی داشته است.

نظام می‌تواند برخی اختیارات را به نهادهای نظیر جهاد دانشگاهی بسپارد

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه این نهاد انقلابی دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی و... است تصریح کرد: نظام برای کوچک کردن دولت می‌تواند برخی اختیارات را به نهادهای غیردولتی نظیر جهاد دانشگاهی بسپارد.

رستمیان با بیان اینکه ما در کشورمان با مشکل بزرگ بودن دولت مواجه‌ایم خاطرنشان کرد: برای کوچک شدن دولت نهادهای غیردولتی می‌توانند وارد عرصه فعالیت شوند و باید به آن‌ها اختیارات لازم داده شود و لذا نظام باید این نهادها را بیش از این پرورش دهد. این نهادها با اختیاراتی که از سوی نظام به آن‌ها داده می‌شود می‌توانند آزادانه‌تر فعالیت کرده و به کانون تفکر تبدیل و از این طریق به‌نظام اسلامی کمک بیشتری کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی پتانسیل‌های جهاد دانشگاهی در عرصه تحقیق و پژوهش خاطرنشان کرد: این نهاد با اختیاراتی که از سوی نظام دریافت می‌کند می‌تواند مرکز تجمع محققان و نخبگان باشد و در پروژه‌های تحقیقاتی موفق‌های بیشتری برای کشور به ارمغان بیاورد.

نیروهای جهاد دانشگاهی روحیه‌ انقلابی دارند

رستمیان گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند پل بین دانشگاه و محیط‌های کاری و تحقیقاتی جامعه باشد و از این طریق مشکلات جامعه را به‌درستی شناسایی و برای حل آن‌ها اقدام کند.

وی افزود: اعضا و نیروهای جهاد دانشگاهی نیروهایی هستند که همه باروحیه‌های انقلابی وارد این عرصه شده و با این روحیه موفقیت‌های بسیاری کسب کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha