• شنبه / ۶ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94040603062
  • منبع : مطبوعات

در نمایشگاه قرآن

کارگاه‌های تخصصی ارتقای انگیزه مدیران مؤسسات قرآنی ‌برگزار می‌شود

کارگاه‌های تخصصی ارتقای انگیزه مدیران مؤسسات قرآنی ‌برگزار می‌شود

دبیر بخش نهادها و مؤسسات بیست‌وسومین ‌نمایشگاه بین‌المللی قرآن ‌گفت: کارگاه‌های تخصصی در جهت ارتقای انگیزه مدیران مؤسسات ‌قرآنی برای فعالیت‌های کارشناسی در حوزه قرآن و عترت ‌در نمایشگاه قرآن ‌برگزار می‌شود.

دبیر بخش نهادها و مؤسسات بیست‌وسومین ‌نمایشگاه بین‌المللی قرآن ‌گفت: کارگاه‌های تخصصی در جهت ارتقای انگیزه مدیران مؤسسات ‌قرآنی برای فعالیت‌های کارشناسی در حوزه قرآن و عترت ‌در نمایشگاه قرآن ‌برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با بیان این‌که «مدیریت این بخش مطابق سنوات گذشته به اتحادیه واگذار شده است» اظهار کرد: امسال حدود 50 غرفه در این بخش وجود دارد.

وی از حضور 30 درصدی نهادهای قرآنی، دولتی و حاکمیتی خبر داد و گفت: در این بخش 15 غرفه ویژه نهادهای دولتی و 35 غرفه ویژه مؤسسات قرآنی مردم نهاد خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به مؤسسات حاضر در این بخش گفت: مهد قرآن تهران، مؤسسه مهاد، مؤسسه المهدی، مؤسسه قرآنی مشعر، مهد قرآن آذربایجان شرقی، مؤسسه آل‌یاسین، مؤسسه بشارت، کانون علم و دین، مؤسسه دارالتحفیظ، مؤسسه اسوه، مؤسسه راسخون، جمعیت حق‌پویان، مؤسسه تدبر در قرآن و سیره، مکتب‌القرآن ثارالله، مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا‌(س)، مهد قرآن یزد و دارالقرآن خانه کارگر از جمله مؤسسات فعال در بخش نهادها و مؤسسات قرآنی نمایشگاه قرآن هستند.

وی افزود: سازمان زنان انقلاب اسلامی، امور مساجد تهران، شورای عالی قرآن، بنیاد شهید آذربایجان شرقی، کانون فرهنگی مساجد، قرآن و عترت بسیج، سوره‌های سرخ، مرکز طبع و نشر، وزارت بهداشت، تأمین اجتماعی و کمیته امداد شمیران، نهادهای حاضر در این بخش خواهند بود.

محمدی تصریح کرد: مؤسساتی که در نمایشگاه‌ امسال، حضور دارند، براساس سابقه فعالیت مثبت و گسترده در سال‌های اخیر از بین مؤسسات فعال در حوزه نمایشگاهی برای حضور در این بخش انتخاب شدند.

دبیر بخش نهادها و مؤسسات قرآنی نمایشگاه قرآن با بیان این‌که «در ایام برگزاری نمایشگاه قرآن، هر شب، یک کارگاه تخصصی در این بخش برگزار خواهد شد» گفت: برگزاری چندین کارگاه‌های آموزشی از قبیل کارگاه آموزشی تولیدات قرآنی، کارگاه آموزشی استقلال مالی مؤسسات قرآنی و ... از دیگر برنامه‌های محتوایی بخش نهادها و مؤسسات نمایشگاه قرآن کریم، است.

وی گفت: هدف از برگزاری این کارگاه‌های تخصصی ارتقای انگیزه مؤسسات قرآنی برای فعالیت‌های کارشناسی در حوزه قرآن و عترت و همچنین افزایش ارتباط ملموس و غیرمستقیم مخاطبان با فعالیت‌های اجرایی و عملیاتی مؤسسات و برنامه‌های آموزشی مؤسسات خواهد بود.

محمدی اظهار کرد: این کارگاه‌های تخصصی با حضور مؤسسات قرآنی از روز دوم نمایشگاه برگزار می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور تصریح کرد: 6 نشست تخصصی نیز با حضور کارشناسان حوزه قرآن و عترت در سالن اصلی نشست‌های تخصصی برگزار خواهد شد.

محمدی همچنین از برپایی بخشی تحت عنوان مشاوره و کمک به فعالیت‌های فضای مجازی مؤسسات قرآنی کشور خبر داد و گفت: در این بخش کارشناسان مختلف حوزه IT و فناوری اطلاعات حضور خواهند یافت تا مؤسسات در زمینهٔ تکنولوژی‌های به‌ روز ورود کنند و بتوانند تولیدات مؤثری ارائه کنند.

وی همچنین از برپایی غرفه‌های مشاوره قرآنی خبر داد و گفت: مؤسسات قرآنی فعال در حوزه مشاوره می‌توانند با حضور در غرفه مرکزی مشاوره این بخش و با تعیین زمان، در ساعت مقرر در این غرفه حضور یافته و در حوزه‌های سبک زندگی قرآنی و حوزه‌های مختلف قرآنی، نسبت به ارائه خدمات مشاوره‌ای به مخاطبان و بازدید‌کنندگان اقدام کنند.

دبیر بخش نهادها و مؤسسات قرآنی در پایان اظهار کرد: پیش از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در نظر داشتیم برخی از اساتید و فعالان قرآنی که در این حوزه تلاش بسیاری کرده‌اند، معرفی و تجلیل کنیم به همین جهت با توجه به برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تصمیم گرفتیم بخش سرای اهل نظر را با هدف تحقق این امر راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان این‌که «در این بخش 3 نفراز فعالان قرآنی که عمری پای رحل قرآن زانو زدند و شاگردان موفقی تربیت کردند، تجلیل می‌شوند» گفت: امیدواریم با این اقدام بتوانیم سایر افراد را نیز به فعالیت در عرصه‌های قرآنی تشویق کنیم.

بر اساس این گزارش، بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری شهرداری تهران از 3 تیر‌ماه مصادف با هفتم ماه مبارک رمضان به‌مدت 20 روز در محوطه عباس‌آباد شامل باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha