• چهارشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۴ / ۲۱:۴۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 94040302098
  • خبرنگار : 71461

چمران: برپایی نمایشگاه قرآن جزو افتخارات تهران است

چمران: برپایی نمایشگاه قرآن جزو افتخارات تهران است

رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر تمام مراحل زندگی خود را با قرآن هماهنگ کنیم، شاهد یک زندگی سعادتمند خواهیم بود. تمام ملت‌ها باید به فهم قرآن روی بیاورند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر تمام مراحل زندگی خود را با قرآن هماهنگ کنیم، شاهد یک زندگی سعادتمند خواهیم بود. تمام ملت‌ها باید به فهم قرآن روی بیاورند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مهدی چمران در آیین افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که عصر امروز در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه این نمایشگاه قرآن جزو افتخارات شهر تهران محسوب می‌شود، اظهار کرد: در دو سال گذشته، تهران اولین شهر قرآنی و پس از آن قم و بعد از این دو شهر مکه بوده است. وقتی تهران اولین شهر قرآنی جهان محسوب می‌شود، برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در این شهر لازم است و با برپایی این نمایشگاه‌ها باید فرهنگ قرآنی در جامعه ترویج پیدا کند.

وی یادآور شد: ما اگر تمام مراحل زندگی خود را با قرآن هماهنگ کنیم شاهد یک زندگی سعادتمند و پیروزمندانه هستیم که این پیروزی و سعادت نه تنها برای خودمان بلکه برای تمام ملت‌های جهان می‌تواند مفید واقع شود.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: اگر ملت‌ها به سمت قرآن بروند 100 درصد پیروز و موفق هستند ولی متاسفانه امروزه بسیاری از کشورها فقط ظاهر قرآن را در نظر گرفته‌اند و باطن آن را رها کرده‌اند. شکل‌گیری گروه‌هایی همچون داعش و گروه‌های تکفیری از جمله کسانی هستند که مفهوم قرآن را رها کرده‌اند و فقط به ظاهر آن بسنده می‌کنند.

وی در ادامه گفت: ان‌شاءالله ملت و کشور ما و بویژه مسئولان بتوانند با دریافت مفاهیم و الگوهای قرآنی به پیشرفت جامعه و مردم کمک کنند. قرآن اولین و آخرین منشور اجرایی در جهان باید باشد.

به گزارش ایسنا، در آیین افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، علی جنتی وزیر ارشاد، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، لاله افتخاری نماینده مجلس، حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و همچنین رئیس سازمان حج و زیارت حضور داشتند. در ابتدای مراسم نیز سعید طوسی قاری بین‌المللی کشورمان به قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha