• دوشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94032514220
  • منبع : نمایندگی قم

رئیس مجمع عالی تفسیر:

قرآن، داروی بیماری‌های روحی و اخلاقی است

قرآن، داروی بیماری‌های روحی و اخلاقی است

رئیس مجمع عالی تفسیر حوزه با بیان این‌که «انقلاب قرآنی در حوزه آغاز شده است» از برپایی ۴۰۰ درس تفسیر قرآن در حوزه خبر داد.

رئیس مجمع عالی تفسیر حوزه با بیان این‌که «انقلاب قرآنی در حوزه آغاز شده است» از برپایی ۴۰۰ درس تفسیر قرآن در حوزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام سیدمرتضی میرکتولی در گردهمایی مفسران اعزامی به تبلیغ در دارالقرآن علامه طباطبایی، گفت: قرآن شفای هر درد بی‌درمان جوامع بشری است و عالمان دین به عنوان وارثان انبیاء طبیب دوار هستند که باید برای درمان این دردها براساس آموزه‌های اسلامی عمل کنند.

وی اظهار کرد: قرآن دارویی است که طبیبان باید برای بیماری کشنده کنونی جوامع بشری که بیماری‌های روحی و اخلاقی است آن را به کار گیرند و به مردم بنوشانند.

میرکتولی گفت: مجمع عالی تفسیر در دومین حرکت تبلیغی خود گامی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی و تفسیری برداشته و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی بنا دارد در آستانه ماه مبارک رمضان 30 نفر از مفسران توانمند قرآن را برای تبلیغ به استان‌ها اعزام کند.

وی تصریح کرد: این اتفاق یکبار در سال 89 افتاده است و به 30 امامزاده بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب که امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، 30 استاد تفسیر اعزام شد و این مکان‌های شریف به پایگاه تفسیر و تبلیغ تبدیل شد.

رئیس مجمع عالی تفسیر اظهار کرد: حوزه علمیه امروز ظرفیت بسیار بالایی در زمینه قرآنی دارد و استادان توانمندی در تفسیر داریم که سعی کرده‌ایم بهترین آنان را انتخاب و به استان‌ها اعزام کنیم.

وی افزود: براساس تفاهمی که با صدا و سیما داریم قرار است برخی از برنامه‌های فاخر تفسیری که در استان‌ها با حضور استادان برگزار می‌شود پوشش خبری داده شود.

وی عنوان کرد: شما استادان نماینده حوزه هستید و باید تلاش کنید تا تفسیر قرآن در استان‌های کشور رونق بگیرد همان طور که امروز با برپایی بیش از 400 درس تفسیر در حوزه علمیه قم، انقلاب قرآنی در حوزه آغاز و قرآن از مهجوریت بیرون آمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha