• شنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94033017104
  • خبرنگار : 71461

شرفخانی:

طرح ضیافت الهی در 2100 بقعه و امامزاده برگزار می‌شود

طرح ضیافت الهی در 2100 بقعه و امامزاده برگزار می‌شود

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: طرح ضیافت الهی با هدف ارتقای سطح معنوی و ایجاد فضای انس با قرآن در 2100 بقعه برگزار می‌شود.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: طرح ضیافت الهی با هدف ارتقای سطح معنوی و ایجاد فضای انس با قرآن در 2100 بقعه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در نشست خبری تشریح طرح "ضیافت الهی و نشاط معنوی" اظهار کرد: طرح ضیافت الهی امسال در 2100 بقعه و امامزاده برگزار می‌شود و دارای سرفصل‌هایی است که از جمله آنها اینکه بیش از 250 روحانی از حوزه‌های علمیه قم، خراسان رضوی، اصفهان و سایر استان‌ها به کل بقاع متبرکه اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: در طرح ضیافت الهی دو بخش برنامه داریم. یکی بحث سخنرانی‌ها، پرسش و پاسخ، نماز جماعت و بیان احکام است و در کنار این برنامه‌ها در امامزاده‌های شاخص خیمه‌های معرفت برپا می‌شود که در این خیمه‌های معرفت مشاوره خانواده، ازدواج، تربیت کودک و نوجوان، قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان و تبلیغ چندرسانه‌ای و گفتمان معنوی را داریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، ادامه داد: ما در 899 امامزاده و بقعه جلسات تفسیری را برگزار می‌کنیم که بخشی از این جلسات با حضور نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، ائمه جمعه و روحانیون اعزامی از قم برگزار می‌شود. همچنین بخش تربیتی و تفسیری موضوع قرآن کریم در دستور کار ما است.

شرفخانی گفت: جزءخوانی یکی از آیین‌های مهم است که در بین مردم نهادینه شده و ما در 1446 امامزاده و بقعه در سراسر کشور ترتیل‌خوانی و جزءخوانی قرآن را داریم که خوشبختانه بخشی از این جزءخوانی‌ها به صورت زنده از رسانه ملی پخش می‌شود. از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی برنامه ارائه محصولات فرهنگی و عرضه 724 کتاب است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌ها، محافل انس با قرآن کریم است که در این محافل از قاریان مصری استفاده می‌کنیم. همچنین از قاریان ممتاز داخل هم دعوت کرده‌ایم تا در این محافل انس شرکت کنند.

شرفخانی گفت: ما امسال در 1700 امامزاده نمایشگاه سبک زندگی قرآنی را داریم که به صورت گرافیکی و محتوایی طراحی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با اشاره به برنامه‌های سازمان اوقاف در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع)، عنوان کرد: در ایام میلاد جشن‌هایی در برخی از امامزادگان برگزار می‌شود. همچنین در برخی از امامزادگان پس از اتمام سخنرانی‌ها جشن‌های رمضانیه را با حضور روحانیون به صورت شاد و مفرح برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های مهم ما طرح ضیافت الهی و اطعام و افطاری دادن است که این طرح در راستای اجرای نیات امینانه واقفین برگزار می‌شود و ما این طرح را با عنوان افطاری ساده در اکثر امامزادگان برگزار می‌کنیم.

شرفخانی در ادامه با اشاره به برنامه‌های شب‌های قدر این سازمان، تأکید کرد: در شب‌های قدر مهمترین برنامه‌های ما ختم قرآن است که در امامزادگان شاخص برگزار می‌شود. ما در طرح ضیافت الهی چند کار جدید انجام داده‌ایم که از جمله آن راه‌اندازی نرم‌افزار اندرویدی است که این نرم‌افزار به صورت رایگان قابل دریافت است. ه

وی تأکید کرد: در مصلای امام خمینی (ره) برنامه شب‌های نورانی برگزار می‌شود که برگزاری محافل انس با قرآن، خیمه‌های معرفت و غرفه‌های کودک و نوجوان این بخش از مصلی به عهده سازمان اوقاف است و از جمله کارهای مهمی که ما در طرح ضیافت الهی انجام داده‌ایم بحث ارتباط نوجوانان و جوانان با طرح ملی حفظ قرآن کریم است که با توجه به تلاقی این طرح با طرح نشاط معنوی ما در حفظ موضوعی و ترتیبی از نوجوانان و جوانان علاقمند ثبت‌نام می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای طرح نشاط معنوی، افزود: امسال پنجمین سال است که این طرح برگزار می‌شود و هدف آن ارتقای باورها،‌ فضای معنوی و ارتقای سطح معنوی دانش‌آموزان و ایجاد نشاط معنوی است که در 1446 امامزاده و بقعه این طرح برگزار می‌شود و از 27 خرداد تا 15 مردادماه ادامه دارد.

شرفخانی یادآور شد: طرح نشاط معنوی برای سه مقطع تحصیلی طراحی شده و در این طرح از روحانیونی که دوره تربیت مربی را گذرانده‌اند استفاده می‌شود، همچنین از دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن که حدود 576 دانشجو است امسال در این طرح بهره می‌بریم.

شرفخانی عنوان کرد: طرح نشاط معنوی سه سرفصل اصلی دارد، از جمله آنها برگزاری کلاس‌های معنوی احکام، ‌قرآن و مسائل اعتقادی است و در کنار این کلاس‌ها برنامه‌های تفریحی، اردویی و ورزشی نیز داریم. ما در سرفصل آموزشی کتاب‌هایی طراحی کرده‌ایم که برای هر مقطع امسال یک کتاب جدید را ارائه می‌دهیم و این کتاب‌ها کاملاً به صورت کارآگاهی است. یعنی مربی و دانش‌آموز باید مفاهیم را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: ما امسال دو کتاب جدید "پسران آسمانی" و "دختران آسمانی" را داریم که در این کتاب‌ها به بیان احکام با یک روش جدیدی پرداخته‌ایم. همچنین سبک زندگی اسلامی را با ادبیات جوانانه در این کتاب‌ها داریم که صدهزار نسخه تاکنون چاپ شده و در ادامه بیشتر هم می‌شود. ما در پایان طرح نشاط معنوی از این دو کتاب آزمون و مسابقاتی برگزار می‌کنیم. همچنین برای روحانیون اعزامی کتاب ره‌توشه راه را طراحی کرده‌ایم که این کتاب شرح تبلیغی از حدیث معراج است و مبلغین می‌توانند از این کتاب بهره ببرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: کتاب سفره آسمانی یکی دیگر از کتاب‌های ما است که در این کتاب 40 نکته قرآنی وجود دارد و در جلسات تفسیر ما از این کتاب استفاده می‌شود. تاکنون بیش از 120 هزار نفر در طرح نشاط معنوی شرکت کرده‌اند و در ‌آینده هم شاهد افزایش شرکت‌کنندگان در این طرح هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha